شیراز - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی 914 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، خدائیان عصر چهارشنبه در مجمع سالیانه حمایت از زندانیان استان فارس با اشاره به اینکه برای آزادسازی این زندانیان 14 میلیارد تومان از منابع مختلف نظیر کمکهای مردمی و...صورت گرفته، عنوان کرد: همچنین 906 نفر دیگر نیز زندانی مالی داریم و یکی از کارهای دستگاه های فرهنگی و رسانه ها نیز این است که در ماه مبارک رمضان، رجب و شعبان فعالیتهای خود را نسبت به کمک خیران برای آزادسازی این زندانیان صورت دهند.

وی همچنین بیان کرد: طی سال گذشته 173 میلیون تومان کمک مردمی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استان صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه افرادی که گرفتار زندان شده اند اسیب دیده هستند، افزود: زندانیان جرائم غیر عمد جرمی مرتکب نشده اند بلکه به عنوان نمونه یا تصادف کرده اند یا در نوسانات اقتصادی پایشان به زندان کشیده شده و یا دچار مسائلی از این قبیل شده است.

خدائیان بیان کرد: کمکها نیز فقط کمک مالی نیست بلکه بعضی از دستگاه ها به طرقی می توانند وارد این عرصه شوند که در نهایت کمک مالی دیگران را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نمونه خیران سلامت فارس در کشور پیشقدم هستند، بیان کرد: این پیشقدمی به این خاطر است که موضوع خیران سلامت به یک فرهنگ تبدیل شده اما در موضوع آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد کمتر کار شده است.