قزوین - خبرگزاری مهر: اولین کارآفرین برتر ایران گفت: مهمترین عامل موفقیت در کار توکل به خداوند، عشق به کشور و تولید و انگیزه زیاد برای شناساندن توان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نشست هدایت با عنوان"کارآفرین برتر ایران" روز پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد.

در این نشست تخصصی که دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز حضور داشتند بهروز فروتن، با بیان تجربه های ارزشمند خود در کار تولید اظهارداشت: برای شروع یک کار تنها یک درصد از عوامل به ابزار نیازمند است و بقیه آن متکی به ایده و تفکر و انگیزه شخص است.

وی افزود: اگر جوهره کارکردن را از سنین کودکی، نوجوانی و جوانی به فرزندانمان بیاموزیم دیگر از کار کردن و شکست خوردن نخواهند ترسید و با عزم قویتری در مسیر زندگی حرکت خواهند کرد.

اولین کارآفرین برتر ایران و مدیرعامل صنایع غذایی بهروز یادآورشد: در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این دانشگاه را از نظر امکانات با دانشگاههای آمریکا برابر دیدم و به کارگیری علم با عمل آمیخته است که جا دارد از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ایجاد چنین مرکز علمی تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: شور و نشاط علمی و علاقه مندی دانشجویان محقق در این دانشگاه کم نظیر است و امیدوارم نتیجه این علاقه مندی و تعهد، سرافرازی کشورمان را به همراه داشته باشد.
 
این مدیر موفق با اشاره به عوامل موفقیت خود در عرصه صنعت کشور و انتخاب به عنوان قهرمان قهرمانان صنعت ایران گفت: اگر من موفق شدم به جایگاهی برسم که نام ایرانی در صنعت مطرح شود به دلیل رعایت اصولی است که در طول زندگی برای خودم تعریف کرده ام که توکل به خداوند، توجه به انسانیت، معرفت، دوست داشتن، عشق ورزی و صداقت است.
 
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی بهروز به سختی ها و موانع پیش روی موفقیت خود نیز اشاره و تاکید کرد: بدون اغراق باید گفت که برای ایرانی ها واژه ای به نام شکست وجود ندارد و با اراده می توان کارهای بزرگی کرد و نگران شکست و عدم موفقیت نبود.

این کارافرین برتر کشور اظهارداشت: ناموفق بودن را برای خود به عنوان کسب و کار تجربه کرده ام و با این که 68 سال سن دارم اما عاشق کار کردن هستم و با وجود تحمل سخـتی های فراوان سعی کرده ام همیشه شاد، با نشاط و خنده رو باشم.
 
بهروز فروتن عشق به ایران و توسعه کشور را از مهم ترین انگیزه های موفقیت خود دانست و گفت: اگر در ایران هستیم و با عشق مانده ایم به دلیل این است که در ایران ریشه داریم و برای سربلندی کشورمان تلاش می کنیم.

وی کارآفرینی را به تصویر کشیدن علم و عمل و مدیریت تولید ذکر کرد و افزود: اگر کسی خلاقیت ذهنی داشته باشد و آن را به مرحله اجرا در آورد کارآفرین است و می توان با قاطعیت اذعان کرد که قادریم هر کاری را به فعل درآورد و شدنی کرد.

فروتن تصریح کرد: برای موفقیت بارها باید زمین خورد و از جا برخاست و اگر کسی می خواهد موفق شود یا تجربه های زیادی کسب کند باید بداند تجربه ها در زمین خوردن های مکرر شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: از شش سالگی بیش از40 نوع شغل را در نوجوانی و جوانی تجربه کردم هر چند در همه این شغل ها موفق نبودم ولی تجربه ای که از این شغل ها به دست آوردم در زندگی بسیار اثرگذار بود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی بهروز در پایان گفت: برای شروع یک کار، فقط سرمایه اولیه مهم نیست بلکه 99 درصد ایده و یک درصد ابزار و پول تاثیرگذار است.

در ادامه این مراسم با حضور مهندس فروتن و مسئولان دانشگاه از دانشجویان فعال مرکز رشد واحدهای فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اهداء لوح تقدیر و تشکر شد.