کنگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کنگان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) عارفی بی نظیر و سیاستمداری مدبر بود، گفت: بعد از انبیا به ندرت شخصی مثل امام راحل ظهور کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی شخصیتی است که در بعد از غیبت، بی بدیع و کم نظیر بوده است؛ عارفی بی نظیر و سیاست‌مداری مدبر و بی مانند بود؛ در عالم فقه نیز این بزرگوار بسیار درخشید و شاگردان بزرگی را تربیت کرد. در علم اصول و مسائل پیچیده آن چنان غرق بود که می توان امام راحل را نمونه ی از پیشتازان این علم دانست .

وی اضافه کرد: بعد از انبیا و اولیا همچون خمینی کبیر در تاریخ به ندرت ظهور کرده است  و امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بود و نظام سیاسی را بر مبنای اسلام برپا کرد، کاری که هرگز در دوران پس از غیبت به انجام نرسیده است . ادعاهای تاریخی وجود دارد اما نظام مبتنی بر ولایت فقیه کار بزرگی بود که امام راحل به انجام رسانید .

امام جمعه کنگان ادامه داد: با نگاهی به تاریخ در خواهیم یافت که حوادث در زمان هضم می شوند اما پس از گذشت 23 سال از ارتحال ملکوتی امام خمینی همچنان عاشقان آن بزرگوار با حضور میلیونی در مرقدش، عزاداری می کنند .

محمودی در ارتباط با شخصیت شناسی امام نیز بیان داشت: باید تلاش شود تا با ابعاد شخصیت امام آشناتر شویم. امام شخصیتی مشهور و بزرگ است که هنوز ناشناخته باقی مانده است .

خطیب جمعه کنگان در ادامه خطابه های خود به انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت : در 14 خرداد همزمان با ارتحال جانسوز امام خمینی ، حادثه بزرگ دیگری نیز به وقوع پیوست که در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است .

وی افزود: این حادثه بزرگ بدون شک انتصاب حضرت امام خامنه ای به رهبری بود که به فضل الهی در این 23 سال ، نظام را به خوبی اداره کرده‌اند و انقلاب را از بحران های بزرگی عبور دادند که نشان از انتصاب مدبرانه مجلس خبرگان وقت است .

محمودی  به ایام فرخنده 13 رجب و میلاد مولود کعبه اشاره داشت و تاکید کرد : مراسم جشن میلاد امام علی باید بسیار با شکوه برگزار گردد و این ایام فرخنده منافاتی با دیگر ایام ندارد . باید بدانیم که بزرگترین خطر برای نظام ما این است که فراموش کنیم الگوی ما امام علی (ع) است .

وی در ارتباط با میلاد امام علی (ع) نیز اضافه کرد: تولد امام علی در کعبه نه تنها افتخاری برای آن بزرگوار ، که افتخاری برای تمام شیعیان جهان است و این افتخار تنها مختص ایشان نیست، علی افتخار بشر است، علی خدای سخن است .

خطیب جمعه کنگان همچنین به ایام اعتکاف اشاره کرد و افزود : اعتکاف پالایش نفس است ، در پالایش نفس خود کوتاهی نکنید .

محمودی در پایان خطبه‌های نماز این هفته ، نگاهی نیز به اتفاقات سیاسی منطقه داشت و گفت : اتهام دخالت ایران در امور بحرین و نتایج عجیب انتخابات مصر نشان از توطئه‌هایی دارد که همیشه جهان اسلام با آنها روبرو بوده است .