تیم ملی والیبال کره‌جنوبی در روز ششم مسابقات انتخابی المپیک با غلبه بر ونزوئلا به نخستین پیروزی خود در این رقابت‎ها دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات والیبال انتخابی المپیک در توکیو ژاپن، امروز چهارشنبه پیگیری شد که طی آن تیم کره‎جنوبی در دیدار با ونزوئلا به برتری 3 بر صفر دست یافت. شاگردان "پارک کی وون" که زمانی با تیم ملی ایران در رقابت‎های گزینشی برای المپیک شرکت کرده بود، هر سه گیم دیدار امروز را با نتایج (27 بر 25)، (25 بر 22) و (25 بر 15) به سود خود به پایان رساند.

کره جنوبی در حالی دیدار امروز را به سود خود تمام کرد که دیدارهای گذشته خود مقابل تیم‎های ایران، صربستان و ژاپن را واگذار کرده بود و تنها یک امتیاز از دیدار مقابل تیم میزبان کسب کرده بود. کره‎ای‎ها با کسب پیروزی در دیدار امروز مجموع امتیازات خود را به 4 رساندند.

ونزوئلا که در دیدار امروز متحمل شکست شد روز پنجشنبه و در هفتمین روز مسابقات والیبال انتخابی المپیک باید به مصاف تیم ملی ایران برود. این تیم در دیگر دیدارهای خود تنها موفق به شکست پورتوریکو شده بود و نتیجه دیدار مقابل استرالیا و ژاپن را واگذار کرده بود. ونزوئلا در حالی دیدار با ایران را در پیش دارد که به دلیل شکست مقابل کره جنوبی از رده ششم سقوط کرده است.

ششمین روز مسابقات والیبال انتخابی المپیک درتوکیوژاپن امروز با دیدار تیم های چین و ژاپن به پایان می‎رسد.