خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تشریح عوامل گرایش انسان به کسب مال حرام، گفت: طمع ریشه فساد اقتصادی است.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت ترویج و تقویت اقتصاد اسلامی به تشریح عوامل گرایش انسان به کسب مال حرام پرداخت و اظهار داشت: یکی از این عوامل وسوسه های شیطانی است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد دیده می شود که افراد حیله و نیرنگ در کسب و کار را به حساب زیرکی و زرنگی می گذارند، عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل گرایش انسان به سمت کسب مال و روزی حرام حرص و طمع است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه انسان حریص نیکی ها و انسانیت را فراموش می کند، عنوان کرد: تنها چیزی که باعث خوشحالی انسان طمع کار می شود حرص است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلامی در مزمت طمع و حرص عنوان کرد: طمع مثل تارهای عنکبوت است و بنده طمع کار هرگز روی آزادی نخواهد دید.

وی با بیان اینکه ویرانگر دین و انسانیت طمع است، افزود: اگر می خواهید آزادمرد زندگی کنید و با شرافت باشید باید دندان طمع را بکشید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه طمع ریشه فساد اقتصادی است، عنوان کرد: طمع انسان را خوار و از دایره انسانیت خارج می کند.

وی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از عوامل گرایش انسان به مال حرام را جهل و نادانی دانست و بیان داشت: برخی از افراد نمی دانند که مال حرام می خورند و کسب و کار حرام دارند.

حجت الاسلام میرعمادی بیان داشت: یکی از مسائل مهم در زندگی فرد مسلمان شناخت مال و کسب و کار حلال و حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه یکی از گرفتارهای امروز در حوزه کسب و کار، جهل و نادانی در زمینه کسب حرام است، افزود: متاسفانه برخی از افراد بدون اطلاع از مسائل شرعی کسب و کار، معامله می کنند در حالیکه در روایت آمده است که اول علم کسب و کار را بیاموزید بعد سراغ تجارت بروید.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه در روایت امده است که از جهل و نادانی بپرهیزید به خصوص در زمینه مسائل اقتصادی، یادآور شد: همه مفاسد ریشه اش در جهل و نادانی است.