زاهدان - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه پرورش آبزیان به ویژه میگو و ایجاد سایت های متعدد برای بهره برداری از این نوع آبزی در جنوب استان بیکاری را کاهش می دهد و موجب ایجاد فرصت های شغلی متنوع و فراوان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رجبعلی شیخ زاده ظهر دوشنبه در جلسه اعضای ستاد میگو استان اظهار داشت: توسعه و پرورش آبزیان به عنوان یکی از راهکارهای رونق اقتصادی به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده است.

وی با تبریک هفته جهاد کشاورزی به جهاد گران و تلاشگران این عرصه گفت: روحیه و تفکر جهادی کمک به حوزه جهاد کشاورزی می کند و حوزه شیلات الگو برای دیگر حوزه های جهاد کشاورزی است که اسباب اشتغال جمع کثیری از هم استانی ها را فراهم می کند.

وی با تاکید بر تشکیل کار گروه ویژه حوزه شیلات، جهاد کشاورزی و دامپزشکی افزود: این کار گروه باعث هماهنگی بین دستگاه های متولی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان حوزه های مختلف بخش کشاورزی می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سواحل دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری هستند، بیان داشت: دولت برای سواحل بویژه سواحل جنوب راهکارهای وسیعی را برای توسعه در زمینه شیلات، صنایع تبدیلی حوزه شیلات، صنایع دریایی و بحث خدمات دریایی در نظر گرفته است.

وی گفت: وجود اراضی وسیع و بلا استفاده، هم جواری با دریا، نیروی کار فراوان و متخصص و وجود جاذبه های گردشگری از مهم ترین دلایلی است که توسعه پرورش آبزیان را به عنوان یکی از فعالیت های اقتصادی در مناطق مرزی و ساحل نشین سیستان و بلوچستان ضروری ساخته است.

وی افزود: مطالعه جامع و وسیع نسبت به امکان سنجی و کشف این موهبت الهی و تبدیل آن ها به فرصت های شغلی از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه پایدار و مدیریت یک پارچه مناطق ساحلی در حال اجراست.

شیخ زاده اظهار داشت: وجود آب نامحدود دریای عمان، شوری مناسب برای پرورش میگو، وجود اراضی وسیع، سازگاری میگو در منطقه، پرورش سایر آبزیان مناسب با آب شور، وجود نیروی کار فراوان و متخصص و دانشگاهی از مزیت های سایت پرورش میگوی گواتر است.