آق قلا - خبرگزاری مهر: فرماندار آق قلا، خروج از کشاورزی سنتی را مهمترین فاکتور توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حاجی گلدی کر ظهر پنجشنبه در مراسم هفته جهادکشاورزی افزود: با تسهیلات ویژه دولت و اعطای وامهای کم بهره و بلاعوض در این بخش اکثر اراضی دیم در بخش کشاورزی و باغی به سیستم آبیاری مدرن مجهز شده و این روند باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی یکی از اولویتهای هفتگانه  شهرستان را  بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: تمام سعی مسئولان شهرستانی این است که  مشکلات بخش کشاورزی با همکاری خود کشاورزان حل شود و تلاش های زیادی نیز  در زمینه های مختلف از جمله ایجاد صندوق توسعه بخش کشاورزی ، احداث جاده بین مزارع، آبیاری تحت فشار اراضی و  استفاده بهینه از منابع موجود و به خصوص آب مصرفی کشاورزی  با توسعه آبیاری تحت فشار و مدرن و توجه به امور دامی صورت گرفته است.
 
وی گفت: یکی از مهمترین شاخصها برای تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سند چشم انداز سال 1404 توجه به بخش کشاورزی است و توجه به این بخش باید مورد توجه همه دست اندرکاران قرار گیرد.

کر اضافه کرد: در حال حاضر کشور ما در تمامی عرصه ها به خصوص در بخش کشاورزی خوب درخشیده است و برنامه ریزی های صورت گرفته در مسائل کلان کشوری تا سند چشم انداز 1404 دست یافتنی است.

فرماندارشهرستان آق قلا افزود: داشتن برنامه راهبردی و تدوین سند توسعه شهرستانی  نخستین گام رسیدن به کشاورزی پایدار در سطح شهرستانی است و برای رسیدن به این امر نیازمند تعامل و تلاش تمامی دستگاه های اجرایی در بخش کشاورزی است.
 
کر افزود:  صندوق توسعه کشاورزی شهرستان طی نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مورد تاکید قرار گرفت که یکی از پیامدهای آن افزایش سرمایه گذاری پایدار در این بخش است.
 
فرماندار شهرستان آق قلا به مقوله شرکت های تعاون روستایی اشاره کرد و افزود: تعاون و روحیه همکاری بر اساس آمیزه های دینی شکل گرفته و این بخش می تواند بر توسعه بخش کشاورزی کمک شایانی بکند.

وی افزود: شرکت های تعاونی می توانند با استفاده از نظرات کشاورزان و صاحب نظران به توسعه بخش کشاورزی منطقه کمک کنند و در راستای منافع مشترک ، همکاری و همیاری کنند.

در پایان این مراسم از کشاورزان و تولید کنندگان نمونه در بخش کشاورزی با اهدای هدایای تجلیل به عمل آمد.