قم - خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه نگاه‌ها به قم معطوف شده است، گفت: قم باید پشتوانه همه فعالیت‌های فکری و فرهنگی و دینی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی عصر پنجشنبه در ملاقات با آیت‌الله مجتبی موسوی لاری از وضعیت جسمانی وی جویا شد و گفت: وجود بزرگانی در کشور همانند شما یک سرمایه است و موجب رشد علم در کشور خواهد بود.

وی به آثار فاخر آیت الله موسوی لاری اشاره کرد و افزود: آثار این بزرگوار که به 27 زبان دنیا منتشر شده است در کشورهای دنیا مطرح بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آثار این بزرگوار بسیار پر برکت بوده و توانسته اثرگذاری بسیاری داشته باشد و کلیات کتاب‌های ایشان باقیات الصالحات بوده و به عنوان مجموعه کتاب‌های ارزشمند اسلامی در دنیا مطرح است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهنگی قم در کشور مالزی گفت: آثار آیت‌الله موسوی لاری نیز در این نمایشگاه عرضه شده و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

حسینی به سفر اخیرش به کشور چین اشاره کرد و خطاب به آیت‌الله موسوی لاری گفت: در این سفر آثار شما نیز در اختیار علاقه مندان بود که بسیار از آن استقبال کرده بودند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم را نیز به زبان چینی ترجمه کرده و در اختیار مسلمانان چین قرار دادیم تا بتوانند استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه قم و وجود مفاخر علمی گفت: قم باید پشتوانه همه فعالیت‌های فکری و فرهنگی و دینی باشد و همه نگاه‌ها نیز به سوی قم معطوف شده است.

وضعیت آیت‌الله موسوی لاری رو به بهبودی است

دکتر محمد باقرزاده پزشک معالج آیت‌الله موسوی لاری نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جسمانی این عالم فرهیخته گفت: ایشان چند روز پیش دچار مشکل کلیوی شدند که این یک مشکل قدیمی برای ایشان است.

وی تصریح کرد: تمامی مراقبت‌های ویژه انجام شده و دیالیزها نیز صورت گرفته است که امیدواریم این اقدامات جواب داده و حال ایشان بهبود یابد.

باقرزاده گفت: بنده از روند درمانی آیت‌الله موسوی لاری رضایت دارم و امید است خداوند نیز کمک کرده و شاهد رفع مشکلات و بیماری ایشان باشیم.

آیت‌الله موسوی لاری نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیمارستان و عیادت از وی، خواستار دعای خیر برای شفا همه بیماران شد.

وی با اشاره به ترجمه کتاب‌های خود به 27 زبان زنده دنیا اظهار داشت: امیدواریم فعالیت‌های صورت گرفته بتواند در راستای معرفی اسلام و آموزه‌های بلند اهل بیت(ع) در جهانیان تاثیرگذار باشد.

آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری یکی از نویسندگان و مولفان برجسته کشور است که آثار فاخر و ارزشمندی را منتشر کرده و همایش نکوداشت این عالم برجسته نیز در گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی علمای برجسته قم برگزار شده بود.