کنگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کنگان گفت: غرب باید به حقوق حقه ملت ایران احترام بگذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و بیان فضایل و مناقب آن حضرت اظهار داشت: از جلوه‌های شخصیتی این امام همام پاسداری از نهضت بزرگ علمی امام صادق (ع) است.

وی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و با تقدیر از مدیر و کارکنان این دستگاه بیان کرد: جهاد کشاورزی و کشاورزان نقش بسیار مهمی در تحقق شعار امسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارند.

امام جمعه کنگان با تبریک سالروز بعثت رسول اکرم(ص) به بیان ارزش‌های ماندگار بعثت پرداخت و اظهار داشت: بشر امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیام بعثت است.

وی پیام‌های بعثت پیامبر را برشمرد و ادامه داد: دعوت به توحید، خروج از ظلمت به سوی نور، استقرار امنیت، صلح و آرامش، دعوت به حرکت و قیام برای خدا و انذار مردم از پیام های بزرگ بعثت است.

محمودی تصریح کرد: در حال حاضر و در جهان کنونی فلاسفه غرب و مکاتب فلسفی آنها، داروی دردهای فراوان بشریت نیست و جهان کنونی برای رهایی از ظلم و جهل و بی عدالتی نیازمند پیام بزرگ بعثت است.

وی با اشاره به خاطره شهدای هفت تیر به ویژه شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اضافه کرد: قرار گرفتن مجتهدی جامع‌الشرایط در راس دستگاه قضا، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه کنگان به تلاش‌های دستگاه قضایی شهرستان کنگان در برقراری نظم و امنیت در این شهر اشاره کرد و افزود: شاهد امنیت خوبی در سطح شهرستان هستیم که تلاش‌های مسئولان دادگستری شهرستان کنگان برای برقرای نظم و امنیت قابل تقدیر است.

وی به نشست قریب‌الوقوع نمایندگان ایران با 5+1 در مسکو اشاره کرد و افزود: غرب برای رسیدن به نتیجه نیازمند به احترام به حقوق حقه ملت بزرگ ایران است.