قم - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: امامان معصوم(ع) در مسیر امر به معروف و نهی از منکر تا مرز شهادت پیش رفته‌اند ولی این دو فریضه الهی در جامعه ما مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده پیش از ظهر شنبه در گردهمایی امر به معروف و نهی از منکر ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی بانوان استان که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، حضرت فاطمه زهرا(س) را شهیده امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: ایشان از هر وسیله و فرصتی برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌کردند و در همین مسیر به شهادت رسیدند.

وی افزود: همان گونه که بزرگان دین فرموده‌اند، امر به معروف و نهی از منکر اشرف فرائض است و به واسطه این فریضه واجب، فرایض دیگر اقامه می‌شود و اگر بخواهیم رهرو راه حضرت فاطمه زهرا(س) باشیم باید به اشرف فرایض اهمیت قائل شویم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم فرهنگ سازی را لازمه تذکر لسانی دانست و گفت: کسانی که منکرات را مشاهده می‌کنند ولی تذکر نمی‌دهند در واقع بالاترین واجب را ترک می‌کنند و یکی از وظایف ما تذکر لسانی به این افراد است.

حجت‌الاسلام سلیم‌زاده غیبت، تهمت، بدحجابی و... را از مصادیق منکرات برشمرد و تاکید کرد: مقام معظم رهبری به خوبی وظایف آمران به معروف و ناهیان از منکر را ترسیم کرده‌اند و فرموده‌اند که سعی کنید در ادای تکلیف درگیری به وجود نیاوردید و تذکر دهید و بروید.

وی حمایت قضایی و انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را گامی مهم در مسیر احیای این دو فریضه الهی و ترغیب مردم به ادای تکلیف دانست و اظهار داشت: در این راستا دفتر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری ایجاد شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با ابراز خرسندی از حضور گسترده بانوان در این گردهمایی اظهار امیدواری کرد که بانوان نقش برجسته‌ای در برچیده‌شدن آسیب‌های اجتماعی و احیای این دو فریضه الهی خواهند داشت.