قم - خبرگزاری مهر: آشنایی مالایایی‌ها با هنر سفالگری قم، ‌معرفی هلال احمر قم به عنوان غرفه برتر در جشنواره آفتابگردان، گردهمایی استادان قرآن حوزه‌های علمیه خواهران و توجه به سپرده شدن گفتمان‌سازی عرصه خانواده به انسان‌های مومن عناوین اخبار کوتاه قم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هنرمند صنایع دستی قم محصولات سفالی استان را در نمایشگاه مالزی بصورت زنده تولید و عرضه می‌کند.

در نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی و تجاری قم که در ایالت کلانتان کشور مالزی در حال برگزاری است یکی از هنرمندان سفالگر قم با تولید محصولات سفالی بصورت زنده، مالایی‌ها را با این هنر اصیل و فاخر ایرانی آشنا می‌کند.

وی پس از درج نام بازدید کنندگان، نام ایران و استان قم روی محصولات آنها را به متقاضیان هدیه می‌کند.

نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی و تجاری استان قم از 26 خرداد سال جاری در شهر کوتابار و ایالت کلانتان مالزی برپا شده است و تا دوم تیرماه ادامه دارد.

 ‌معرفی هلال احمر قم به عنوان غرفه برتر در جشنواره آفتابگردان

در مراسم اختتامیه جشنواره آفتابگردان که در سالن همایش سازمان ملی جوانان برگزار شد، جمعیت هلال احمر استان قم موفق به کسب عنوان غرفه برتر در این جشنواره شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم با ابراز خرسندی از کسب این عنوان گفت: استفاده بهینه از اوقات فراغت یکی از دغدغه هایی است که والدین گرامی در مورد فرزندان خود دارند و امیدواریم جمعیت هلال احمر استان بتواند گامی مثبت در جهت شکوفایی استعدادها و خلاقیت های جوانان قم بردارد .

خلیل الله سائلی با اشاره به دریافت عنوان دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت در سال 90 بیان داشت : سال گذشته با جذب بیش از چهار هزار  نفر جوان و برگزاری کلاس های متنوع آموزشی و تفریحی عنوان دستگاه برتر را بدست آورد و در صدد است امسال نیز با برنامه ریزی خوب و دقیق لحظات جذاب و نشاط آوری را برای اعضاء و شرکت کنندگان خلق کند.

گردهمایی  استادان قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هشتمین دوره اردوی رضوان با گردهمایی اساتید قرآن کریم این حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

زینب طالبی افزود: در سال‌های گذشته بر اساس معیارهای تعریف‌شده از هر مدرسه علمیه یک نفر در این اردو شرکت می‌کرد، اما ازدو سال قبل انتخاب استادان بر اساس گرایش آنها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امسال120 نفر از استادان درس قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران شامل دروس حفظ، تجوید، روخوانی و روش تدریس موضوعی قرآن در این اردو که در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران زمان برگزاری این دوره را 10 تا 12 تیرماه به مدت سه روزبرشمرد و افزود: اخلاق، روش‌شناسی حفظ قرآن و بایسته‌های مربیان تجوید، مباحث آموزشی این دوره را تشکیل می‌دهند.

گفتمان‌سازی عرصه خانواده باید به انسان‌های مومن سپرده شود

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: باید گفتمان‌سازی عرصه خانواده به دست انسان‌هایی مومن که گرد محور الهی با هم هماهنگ شده‌اند، سپرده شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد با اشاره به لزوم سپردن گفتمان‌سازی خانواده به افراد متعهد اظهار داشت: اگر در شکل‌گیری گفتمان خانواده، سر رشته کارها به دست انسان‌هایی مومن که گرد محور الهی با هم هماهنگ شده‌اند، نباشد، این گفتمان نمی‌تواند در خدمت هدف‌های متعالی قرار بگیرد.

وی افزود: به همین دلیل برای برتری گفتمان خانواده به معنای مورد نظر، نباید وارد زمین بازی دیگران شد و به قوانین و شیوه‌هایی که آنان طراحی کرده‌اند، تن داد، بلکه هوشمندانه باید مفاهیم و کنش‌های دیگران را در نظام معنایی خویش تحلیل کرد و ظرفیت آنها را در میدان خودی به کار گرفت.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان تحقق این اهداف را نیازمند تمرکز بر چهار محور شامل پرورش و رشد نیروی انسانی، برنامه‌ریزی جامع برای رشد علمی و در بردارنده برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و تعامل‌های علمی و طراحی روش‌های دستیابی به هدف‌های مورد نظر دانست.

زیبایی‌نژاد از ایجاد حلقه‌های پژوهشی پیرامون محور خانواده، توسعه و تعمیق پژوهش‌های مربوط به خانواده، توسعه رشته مطالعات خانواده، حمایت‌های ویژه از حوزه پژوهش خانواده، تدوین شاخص‌های رشد خانواده و پیوستن نهادهای علمی و پژوهشی به نهادهای موثر در خانواده به عنوان فعالیت‌های قابل اجرا در راستای تحقق این اهداف یاد کرد.