اصفهان - خبرگزاری مهر: مسئولان باشگاه فولاد ماهان روز گذشته در حالی از انحلال دو تیم فوتسال فولاد ماهان و فیروزصفه خبر دادند که بی‌توجهی به جوانان بومی در دورانی که اصفهان از فقر بازیکن در فوتبال رنج می‌برد، به فوتسال هم کشیده شده است و این داستان انحلال در نهایت سال سختی را برای این ورزش رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه مسئولان باشگاه فولاد ماهان هفته گذشته خبر انحلال تیم دوم خود یعنی فیروزصفه را رسانه‌ای کردند، روز گذشته خبر انحلال تیم فوتسال فولاد ماهان از سوی مسئولان این باشگاه به گوش رسید.

اگرچه ماهانی‌ها در ابتدا اعلام کردند که عدم تیم‌داری این باشگاه در رشته فوتسال تهدید نیست و این مسئله به خود جامه می‌پوشاند اما اتفاقات معناداری که در پشت پرده این مسئله رخ داد، مردم اصفهان را بیش از هر چیز به فکر فرو برد.

حضور بخش خصوصی مزیت یا تهدید

امروزه در فوتبال و فوتسال، توجه به بخش خصوصی یکی از مسائل مهم و قابل توجه به شمار می‌رود و باشگاه‌های بسیاری به دنبال جذب اسپانسر برای حمایت از تیم‌های فوتبال و فوتسال هستند و در این بین بسیاری از باشگاه‌ها تلاش می‌کنند که با استفاده از بخش خصوصی، مشکلات مالی خود را برطرف کنند.

حضور بخش خصوصی در فوتسال کشور نیز با تیم‌های مختلفی همراه بود و یکی از پرافتخارترین تیم‌های خصوصی فوتسال کشور، تیم فولاد ماهان بود که با دو قهرمانی پیاپی در لیگ برتر و قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا، فوتسال ایران را از حضور خود بهره‌مند کرد.

اما حضور این باشگاه اصفهانی در کنار حمایت‌های بسیاری که از فوتسال کشور به عمل آورد، به عنوان تهدیدی برای مسئولان فوتسال کشور مد نظر قرار گرفت و مسئولان این باشگاه بارها تلاش کردند که فضای فوتسال کشور را تحت تاثیر تصمیمات شخصی خود قرار دهند که از این میان می‌توان به بازیکن ندادن به تیم ملی به دلیل اسپانسرینگ تیم گیتی‌پسند از بازی تیم‌های ملی ایران با برزیل و مسائلی نظیر آن سخن گفت.

 

فولاد ماهان در کنار حمایت‌های بسیاری که از فوتسال کشور به عمل آمده، بارها با اقداماتی غیر حرفه‌ای، فضای فوتسال کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

کری‌خوانی‌های ماهان با گیتی‌پسند

اما ماهانی‌ها بعد از آغاز به کار باشگاه گیتی‌پسند و با حضور علی طاهری در راس این باشگاه، به صورت علنی با این باشگاه به جنگ پرداختند و شهرآوردهای دو سال اخیر فوتسال اصفهان به جنگ تمام عیار مدیران اصفهانی در فوتسال تبدیل شده است.

روابط ماهانی‌ها و گیتی‌پسندی‌ها به حدی تیره و تار بود که به گفته بسیاری از فوتبال دوستان اصفهان و حتی بنا به نظر کارشناسان کمیته استیناف تبانی فوتسال، اتفاقات هفته پایانی لیگ برتر و شکست ماهان مقابل منصوری قرچک، به دلیل کری‌خوانی‌های این دو باشگاه با یکدیگر صورت گرفت.

انحلال، بهانه یا واقعیت

اما خبری که در روزهای گذشته به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، بحث انحلال دو تیم باشگاه ماهان یعنی تیم‌های فیروزصفه و فولاد ماهان بود که به گفته مدیران این باشگاه به دلیل فضای آلوده فوتسال ایران رخ داد، انحلالی که ماهانی‌ها خیلی بر رسانه‌ای شدن این مسئله تاکید داشتند و اعتراضات آنها به حدی ادامه داشت که فضای فوتسال کشور را متاثر از خود ساخت.

اگرچه انحلال این دو تیم فوتسال زیان‌های بسیاری به فوتسال کشور وارد خواهد کرد اما واقعا جای این سئوال وجود دارد که آیا اعلام خبر انحلال این دو تیم در حالی که هنوز هیچ نامه‌ای مبنی بر انحلال رسمی به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است، یک تهدید است یا به واقع قرار است این دو تیم لیگ برتری از فعالیت در فوتسال کشور کنار بکشند.

شایعات هنوز ادامه دارد...

ماهانی‌ها در حالی خبر از انحلال تیم فوتسال خود می‌دهند که طی روزهای گذشته، مصطفی نظری، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال با مسئولان این باشگاه مذاکراتی داشته و در مصاحبه‌های خود با صراحت اعلام کرده که برای فصل آینده از تیم فوتسال فولاد ماهان پیشنهاد دارد.

حتی شایعات بسیاری در مورد امضای قرارداد داخلی با این بازیکن شنیده می‌شود و گفته می‌شود سفر ساکت به اوکراین نیز برای دیدن کمپ تمرینی برای تمرین تیم فوتسال این باشگاه بوده است.

طی روزهای گذشته شایعات بسیاری نیز در مورد فروش امتیاز تیم فوتسال فیروزصفه به پتروشیمی اهواز شنیده می‌شود و با توجه به اینکه همه ساله با آغاز مسابقات لیگ برتر، شایعات در مورد فروش امتیاز فیروزصفه وجود داشته، هنوز نمی‌توان باور کرد که این شایعات تا چه حد صحت دارد.

تکلیف جوانان بومی اصفهان چه می‌شود

ماهانی‌ها سال‌هاست که با حضور خود در فوتسال، به قول خودشان فوتسال اصفهان را زنده کرده‌اند و ده‌ها بازیکن اصفهانی را به فوتسال ملی کشور معرفی کرده‌اند اما به یاد داریم که فروش امتیاز تیم فیروزصفه در آستانه مسابقات لیگ برتر همه ساله بهانه مسئولان این باشگاه شده و پس از گذشته چند هفته، به نوعی این خبر تکذیب می‌شود.

مدیران باشگاه اصفهان همه ساله با اخبار مختلف پیرامون فروش امتیاز این تیم اصفهانی به نوعی جوانان بومی اصفهان و شاغل در این تیم را نگران  و بعد از گذشت چند هفته، خبر فروش تیم خود را تکذیب می‌کنند.

سئوال اینجاست که در صورت انحلال تیم بومی فیروزصفه اصفهان که همه ساله، خبر آن از سوی رسانه‌ها شنیده می‌شود، تکلیف جوانان بومی اصفهان چه می‌شود. آیامدیران باشگاه ماهان به تکلیف خود در قبال تیم فوتسال بومی اصفهان عمل کرده‌اند.

سال سختی در پیش است

فوتسال اصفهان بعد از اتفاقات هفته پایانی مسابقات لیگ برتر فوتسال و بحث تبانی لیگ و انحلال تیم‌های ماهان و فیروزصفه سال سختی را در پیش دارد و علاقمندان به فوتسال، آینده این رشته پرطرفدار را به نظاره نشسته‌اند.