گرگان - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری گلستان گفت: بارندگی های اواخر سال 90 و بارندگی چند روز گذشته در استان گلستان زنگ خطری برای مسئولان است تا تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا دادبود صبح یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان افزود: دستگاههای اجرایی باید آمادگی مقابله با سیلابهای احتمالی به ویژه در مرداد و شهریور را داشته باشند. 

وی با اشاره به بارندگی های مرداد و شهریور سالهای 87 و 88 در استان گلستان یادآور شد: این سیلها اگرچه خسارتهای زیادی به بخشهای تاسیساتی، راهها، منازل مسکونی، کشاورزی و دامپروری استان وارد کرد، اما تجربه گرانبهایی را نیز پیش روی مدیران قرار داد تا با استفاده از آن تجربیات بتوانند بحران های آتی را پیش بینی و نسبت به کاهش خسارات اقدام کنند.

دادبود یادآور شد: به همین منظور دستگاههای اجرایی استان موظف هستند امکانات و نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کنند تا در مواقع ضروری با آمادگی بتوانند در صحنه خوادث حاضر شوند.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان در ادامه به کسب رتبه برتر مدیریت بحران استانداری گلستان در سال 90 براساس ارزیابی های سازمان مدیریت بحران کشور اشاره کرد و گفت: کسب این رتبه و قرار گرفتن در بین 3 استان برتر در سال 89 مرهون تعامل، همراهی و هماهنگی تمامی دستگاههای اجرایی استان در حوزه مدیریت بحران بود.

دادبود همچنین بر تعیین تکلیف ایجاد پست سازمانی مدیریت بحران در شهرداریها و دستگاههای اجرایی استان تا دو هفته آینده تاکید کرد.