شهرکرد- خبرگزاری مهر:رئیس سازمان قضایی نیرو های مسلح چهار محال و بختیاری گفت: نیرو های مسلح چهار محال و بختیاری کمترین جرائم را نسبت به استانهای دیگر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا پور خواقان ظهر یک شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت:سازمان قوه قضایی به جرائم و کلییه جرائم امنیتی رسیدگی می کند .

وی تصریح کرد: آمار و ارقام رسمی در این استان نسبت به جمعیت نیرو های مسلح نشان می دهد  کمترین جرائم را در بین نیرو های مسلح داشته است.

پور خواقان ادامه داد:از سال 75،  10 دوره آموزشی هر ساله برگزار می شود که در غالب یکی از جرائم است که برای پرسنل نیرو های مسلح گذاشته می شود.

وی اذعان داشت:سال گذشته 102 دوره آموزشی برای بیش از چهار هزار از نیرو های مسلح گذاشته شده است که در راستا پیشگیری از وقوع جرم آموزش داده شده اند.

پور خواقان با بیان اینکه اگر ناظری برای کنترل در نیرو های مسلح وجود نداشته باشد جرائمی صورت می گیرد بیان داشت: آمار نشان می دهد که کاهش چشمگیری در جرائم نیرو های مسلح این استان وجود داشته است.

وی افزود: چنانچه جرائمی در بین نیرو های مسلح رخ دهد انحراف در مسیر به وجود آمده است و به شدت با مجرم برخورد می شود.
 

118 نفر از زندانیان چهار محال و بختیاری در حال حفظ قرآن هستند

مدیر زندانهای چهار محال و بختیاری گفت:حفظ و نگهداری صحیح زندانی ها و اصلاح ، تربیت، باز پروری و حمایت از زندانیها و خانواده آن ها از جمله وظایف سازمان امور زندانها است.

علی نظری با اشاره به اینکه زندانها تفکیک و طبقه بندی شده است عنوان کرد: زندانیان بر اساس سن، جنس، سابقه ومحکومیت طبقه بندی شده است.

وی تصریح کرد:محوریت فرهنگی با اولویت نماز جماعت آثار و برکات زیادی برای زندانی های این استان داشته است.

نظری ادامه داد: 400 نفر از زندانی های این استان در حال یادگیری قرآن هستندو 118 نفر آز آن ها در حال حفظ قرآن کریم هستند.

مدیر زندان های چهار محال و بختیاری  اذعان داشت: نماز جماعت، حرفه آموزی و اشتغال محور کاری سازمان است.

نظری با اشاره به اینکه سازمان زندانها برای زندانیان روان درمانی،مشاوره و دارو درمانی گذاشته است عنوان کرد: در سال گذشته یک هزارو 105 زندانی تحت پوشش روان درمانی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه زندانی ها به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه هستند بیان داشت: تا کنون هشت نفر از کسانی که قصاص نفس بوده اند آزاد شده اند.

نظری تاکید کرد: 409 خانواده زندانی این استان تحت پوشش سازمان است که تا کنون 46 میلیون تومان به صورت مستمر نقدی و غیر نقدی به خانواده زندانیان داده شده است.