شیراز – خبرگزاری مهر: معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس گفت: طی سه ماه گذشته برای 14 معدن جدید با ذخیره 50 میلیون تن، پروانه بهره برداری صادر شده است.

داود حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت معادن استان فارس افزود: 14 فقره گواهی کشف با ذخیره 68 میلیون تن مواد معدنی در استان فارس صادر شده است

وی تصریح کرد: گواهی های صادر شده در خصوص کشف معادن سنگ مرمریت، مارن، سنگ لاشه و نمک، خاک، گچ، خاک صنعتی و آهک صادر بوده است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت  فارس در خصوص سرمایه گذاری صورت گرفته، تصریح کرد: برای کشف این معادن چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

حسینی در ادامه در خصوص وضعیت 14 معدن جدید نیز یادآور شد: از این معادن که با سرمایه گذاری 84 میلیارد ریال مجوز بهره برداری دریافت کرده سالانه دو میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس تصریح کرد: این معادن بیشتر شامل سنگ لاشه، شن و ماسه، مرمریت، خاک صنعتی، گرانیت، تراورتن، سنگ گچ و آهن است که راه اندازی این معادن با اشتغالزایی 142 نفر همراه خواهد بود.

حسینی افزود: در حال حاضر در استان فارس 401 معدن فعال با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 980 میلیارد ریال مشغول به فعالیتند که ذخیره معدنی این معادن حدود یک میلیارد تن برآورد شده است.

وی تاکید کرد: باید با اتخاذ سیاست های حمایتی،مکتشفین معادن را  به بهره برداری از معادن خود ترغیب کرد  و  زمینه ایجاد و استقرار صنایع فرآوری این مواد معدنی را در استان فراهم کنیم.

 معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان  صنعت ، معدن وتجارت  فارس گفت: با استقرار و راه اندازی صنایع فرآوری مواد معدنی علاوه بر جلوگیری از صادرات خام مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای استان و کشور، می توان مشکل اشتغال استان را نیز برطرف کرد.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال تا کنون نیز تعداد  20 فقره پروانه اکتشاف در استان فارس صادر شده است.