بیرجند - خبرگزاری مهر: نماینده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هم اکنون حجم زیادی از جرائم اینترنتی ناشی از عدم آگاهی کاربران است گفت: جرائم اینترنتی باید در بین جوانان اطلاع رسانی و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی بیجاری پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه اجتماعی شهرستان بیرجند، اظهارداشت: بیشترین جرائم اینترنتی به ثبت رسیده در استان ناشی از عدم آگاهی کاربران است و تبیین این جرائم در بین مردم بویژه نسل جوان از مهمترین اولویت های اجتماعی است.

پلیس تبادل اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه جرائم اینترنتی در حال افزایش است، افزود: فروش داروها، لوازم آرایشی، تبلیغات کار در خانه و... از جمله جرائم اینترنتی در کشور محسوب شده، اما به دلیل عدم آگاهی کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

سرهنگ بیجاری با تاکید بر اینکه این مجموعه متخصصان زیادی برای اطلاع رسانی جرائم اینترنتی در اختیار دارد، افزود: باید از این نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای تبیین جرائم در بین آحاد  مردم  و در دستگاه های اجرایی مختلف استفاده شود.

وی آموزش مهارت های زندگی، آموزش استفاده مناسب از اینترنت یا فضای مجازی، آموزش خانوادها در جلسات اولیاء و مربیان مدارس را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی عنوان کرد و بیان داشت: خانواده مهمترین نقش در این زمینه را ایفا می کند، که در این راستا باید آموزش های لازم به خانواده ها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اشاره به اینکه هم اکنون شکاف نسلی خانوادها  زیاد شده است، افزود: در این راستا باید خانواده ها به روز شده و نیازهای جوانان را متناسب با اقتضای سن و زمان رفع کنند.

جرائم اینترنتی در استان کنترل می شود

سرهنگ بیجاری با بیان اینکه هم اکنون کنترل خوبی از طریق واحدهای نظارتی انجام می شود، بیان کرد:  جرائم اینترنتی در استان به شدت در حال نظارت است.

نماینده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: استفاده از متخصصان این حوزه در نیروی انتظامی در دانشگاه ها، مدارس، و.... برای اطلاع رسانی به جوانان در دستور کار قرار گیرد.

نماینده آموزش و پروروش شهرستان بیرجند نیز در این کارگروه گفت: این مجموعه در ساختار جدید6، 3،3 از حافظه محوری به سمت کارهای پژوهشی و کاربردی تغییر آموزش داده است.

محمد هادی نیا گفت: در حال حاضر انجام بازی های رایانه ای، اینترنت، موبایل و... از عوامل خانه نشین شدن کودکان است که باید به سمت فعالیت های فیزیکی و پرنشاط تغییر پیدا کند.