کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: آتش نشانی کرمانشاه رتبه نخست کشوری را در دومین نمایشگاه کنفرانس ملی بحران از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله جهانبخشی امروز اظهار کرد: به دنبال ارائه عملکرد نظام‌مند و اصولی در دومین نمایشگاه کنفرانس ملی بحران، سازمان آتش نشانی کرمانشاه به عنوان برتر کشوری دست یافت.

وی افزود: در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه‌های وزارت کشور برگزار شد، این سازمان ازسوی هیئت داوران به عنوان آتش نشانی برتر کشور انتخاب شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه دلایل عمده انتخاب آتش نشانی کرمانشاه به عنوان برتر کشور را مقاوم سازی و اجرا در قالب مانور، هماهنگی مناسب با سایر دستگاه‌های امدادی در زمان های وقوع حادثه، استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته و حضور به موقع و سریع در هنگام وقوع حوادث ذکر کرد و افزود: ارائه مقالات تخصصی، بروشور، آمار عملکردی و برگزاری نشست‌های تخصصی در محل غرفه کرمانشاه توسط کارشناسان این سازمان بخشی دیگر از دلایل این انتخاب بود.

وی با بیان اینکه 40 نوع حادثه عمده در دنیا شناسایی شده، خاطرنشان کرد: کشور ما از31 مورد این حوادث برخوردار است که مهمترین آنها سیل و زلزله بوده که متاسفانه گاهی اوقات رخ می‌دهد.

جهانبخشی آموزش همگانی و تخصصی با رویکردهای متفاوت، برگزاری همایش‌ها و مانور و توجه به مباحث ایمن‌سازی را از عمده‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی کرمانشاه در راستای مقابله با بلایا، کاهش خطرات و ایمن‌سازی عنوان کرد و افزود: شهرداری کرمانشاه همواره نسبت به موارد آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح استانی و کشوری اهتمام ویژه‌ای داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با توصیه به رعایت هرچه بیشتر موارد ایمنی به آحاد جامعه شهروندی خاطرنشان کرد: همشهریان گرامی با به خاطرسپردن شماره تلفن 125 در هنگام حوادث و آتش سوزی، نهایت همکاری را با نیروهای امدادرسان معمول داشته باشند.