رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان گيلان با اشاره به در پيش بودن سال نو و پاكيزگي عمومي منازل و با تأكيد بر اين كه پاكيزه نبودن مسجد دلزدگي عمومي را موجب مي شود ، گفت : چنانچه در پي پاكيزگي محل زندگي ، مردم به صورت خودجوش به پاكيزگي مساجد محل زندگي خود نيز توجه داشته باشند ، اقدام مناسبي صورت گرفته و مساجد محله ها نيز به موازارت منازل، پاكيزه خواهند شد .

حجت اسلام ياري رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان گيلان در گفت وگو با خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر"، اظهار داشت : توجه به نظافت و پاكيزگي در دين اسلام از جايگاه خاص و ويژه اي برخوردار است و همواره براين امر به عنوان نشانه اي از ايمان تأكيد مي شود .

رئيس سازمان تبليغات اسلامي با تصريح بر اين كه با توجه به اين تأكيد مي بايست در امر نظافت و پاكيزگي اهتمام ويژه اي داشت ، گفت : يكي از اماكني كه پاگيزه نگه داشتن آنها ضروري ، انكارناپذير و بسيار شايسته است ، پايگاه هاي معنوي و عبادي ، يعني مساجد مي باشد .

وي با اشاره به اين كه مساجد محل عبادت و تجمع قشر عظيمي از مسلمانان هستند ، افزود : به همين دليل اين اماكن مي بايست از زيباترين مكان ها بوده و همواره پاكيزه و معطر باشند .

حجت الاسلام ياري مساجد را محل عبادت ، پرستش خداوند ، اقامه نماز و برگزاري جلسات مذهبي معرفي كرد و گفت : بر همين اساس مساجد محل رجوع اقشار مختلف مردم ، با سلائق و شئونات مختلف است كه توجه به آنها از سوي مسئولان مساجد و خادمان آنها امري ضروري و اجتناب ناپذير است .

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان گيلان با تأكيد بر اين كه عبادت موجب صعود وعروج انسان است و مساجد نيز مكان هايي براي عبادت و اين صعود وعروج هستند ، افزود : شك نيست ، مكاني كه به عنوان پايگاهي براي صعود و نزديكي هر چه بيشتربه خداوند عالم مورد استفاده قرار مي گيرد و عموم به همين منظور در آن حاضر مي شوند، بايد از جاذبه برخوردار بوده و ظاهري شايسته ، نظيف و معطر داشته باشد .

وي با يادآوري اين كه در يك حركت هماهنگ و منسجم ، مساجد سالي يكبار در آستانه ماه مبارك رمضان ، غبارروبي و عطر افشاني مي شوند ، بر ضرورت تداوم چنين حركت هايي در طول سال تأكيد كرد وگفت : اين پايگاه هاي معنوي مي بايست هر روز مورد توجه ونظافت قرار گيرند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان گيلان افزود: البته اين توجه روزانه به اين معنا نيست كه هر روز مورد شستشو و ديگر نظافت ها قرار گيرند ، بلكه بايد از سوي مسئولان و خادمان مساجد ، هر روز به دقت از مسجد ديدن شده و كوچكترين مورد با دقت رفع شود ، در چنين شرايطي مساجد همواره تميز و آراسته بوده و موقعيت شايسته اي دارند .

حجت الاسلام ياري با تأكيد بر ضرورت فرهنگ سازي مناسب در اين زمينه و در بين اقشار مختلف مردم ، اين اقدام را حركتي سازنده در جهت بهبود وضعيت مساجد و جذب هر چه بيشتر مخاطب اعلام كرد و گفت : مسجدي كه پاكيزه نبوده و وضعيت مناسبي نداشته باشد ، موجب دلزدگي خواهد شد .

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان گيلان با اشاره به در پيش بودن سال نو و نظافت عمومي منازل ، پاكيزه كردن مساجد را نيز پسنديده عنوان كرد و افزود : چنانچه در پي پاكيزگي محل زندگي ، مردم به صورت خودجوش نيز به پاكيزگي مساجد محل زندگي خود توجه داشته باشند ، اقدام مناسبي صورت گرفته و مساجد محله ها نيز به موازارت منازل، پاكيزه خواهند شد .