در حالی که غربی ها و برخی کشورهای عربی به توطئه های خود علیه سوریه ادامه می دهند این کشور برای نشان دادن آمادگی خود علیه این توطئه ها رزمایشی گسترده را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: نیروهای مسلح سوریه رزمایشی که چند روز ادامه خواهد داشت را با حضور نیروهای هوایی، زمینی و دریایی آغاز کردند.

سانا افزود: نیروهای مسلح ما بر اساس برنامه تمرینی نظامی فرماندهان کل ارتش و نیروهای مسلح در سال جاری،‌ اجرای رزمایش نظامی چند روزه‌ای را که در آن نیروهای زمینی،‌ دریایی و هوایی حضور دارند آغاز کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه بیان کرد: هدف این رزمایش آزمایش میزان آمادگی رزمی ارتش سوریه و میزان قدرت آن در اجرای ماموریتهای محوله در شرایط احتمالی جنگی در هوا، زمین و دریا است.

سانا گزارش داد: نیروی دریایی سوریه در همین راستا طرح عملیاتی با مهمات جنگی را آغاز کرد که در آن موشکهای دریایی، ساحلی، بالگردهای نیروی دریایی و قایق‌های موشک‌انداز برای مقابله احتمالی با حمله خصمانه و غافلگیرکننده آزمایش شد.

سانا خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سوریه در آغاز این رزمایش موفق شد با حملات فرضی مقابله و اهداف فرضی را با دقت بالا هدف گیری کند که این آمادگی بالای این نیرو در استفاده از سلاح‌های جدید و پیشرفته را نشان می دهد.

سپهبد "داود عبدالله راجحه" وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح سوریه حضور داشتند.

وزیر دفاع سوریه ضمن تمجید از آمادگی خوب فراهم شده برای این رزمایش و عملکرد عالی نیروهای سوریه، بر قدرت جنگی نیروی دریایی سوریه برای دفاع از سواحل کشور و مقابله با دشمنان تاکید کرد.