رئیس کلانتری 139 مرزداران از دستگیری دزدان خودروهای دانشجویان پایتخت خبر داد و گفت: این دو سارق فقط خودروهای دانشجویان را سرقت می کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد محمد فقیه در رابطه با دستگیری سارق خودروهای دانشجویان گفت: با شکایت تعدادی از  دانشجویان یک دانشگاه در شهرک هما مبنی بر سرقت محتویات و لوازم داخلی خودروهایشان به ماموران گشت کلانتری ،کمیسیونی برای پیشگیری از سرقت وجلوگیری از  سرقت های مشابه  با حضور معاونان عملیات، تجسس و اطلاعات کلانتری برگزار و اقدامات ماموران کلانتری برای دستگیری سارق یا سارقان این پرونده ها آغاز شد.

وی ادامه داد: سرقت ها و تجسس های پلیس ادامه داشت تا اینکه ظهر دیروز ماموران تجسس کلانتری هنگام گشتزنی نامحسوس در محله های آلوده به سرقت به مشخصات یک خودروی پژو 405 خاکستری مشکوک و برای مدتی آنها را تحت مراقبت قرار دادند.

سرگرد فقیه افزود:در این جریان سرنشینان پژو 405 با توقف در کنار یک دستگاه پژو 206 که متعلق به یکی از دانشجویان بود، قصد سرقت لوازم درون خودرو را داشتند که با مشاهده خودروی ماموران که برای دستگیری آنها وارد عمل شده بودند، متواری و سعی کردند با رانندگی خطرناک و آسیب زدن به خودروهای دیگر فرار کنند.

به گفته رئیس کلانتری 139 مرزداران تعقیب و گریز طولانی و نفس گیرادامه داشت تا اینکه متهمان با تغییر مسیر ناگهانی در ترافیک بزرگراه اشرفی اصفهانی مسیر خود را به طرف مخفیگاهشان تغییر داده و به گمان اینکه ماموران آنها را گم کرده اند با خودرو وارد یک خانه در جنت آباد شدند. بلافاصله مخفیگاه متهمان محاصره شد و ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستور بازرسی منزل را دریافت و برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند .هر دو متهم  که غافلگیر شده بودند،وحشت زده خود را تسلیم کرده و برای بازجویی به همراه ماموران به کلانتری منتقل شدند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی آنان 2 دستگاه ساب، یک دستگاه خازن تقویت صدا، 2 دستگاه آمپر، یک دستگاه پنل ضبط و 2 قبضه چاقوی سلاخی کشف و ضبط شد.

کلانتر 139 تهران ادامه داد:در پایان هر دو متهم به جرم خود در کلانتری اعتراف کرده و پرونده ای با عنوان دستگیری سارق لوازم خودرو تشکیل و با توجه به اعتراف متهم به سرقت لوازم و با توجه به سرقت های متعدد از خودروهای دانشجویان تحقیقات ادامه دارد.