تبریز - خبرگزاری مهر : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خرید تکنولوژی کارخانه ذوب مس سونگون ورزقان تا یک ماه آینده با استفاده از تکنولوژی روز دنیا عقد قرار داد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اله وردی دهقانی صبح امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از آنجایی که گاز SO2 متساعد شده از کارخانه ذوب مس برای محیط زیست بسیار خطرناک است با استفاده از تکنولوژی یک شرکت دانمارکی تا یک ماه آینده وارد فاز اجرایی کارخانه ذوب می شویم .

وی افزود: برای ایجاد زیر ساخت های معدن مس در ورزقان سه هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است و بخشی از این بودجه در همین کارخانه مورد مصرف قرار می گیرد.

دهقانی ادامه داد: این کارخانه تا سه چهار سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد و با افتتاح ان شهرک صنعتی طلا و مس هم می تواند در این شهرستان فهعالیت خود را آغاز کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس تصریح کرد: هنرستان تخصصی مس که با همکاری آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای چندی پیش مورد عقد قرار داد قرار گرفت از مهر ماه امسال هنر آموز جذب می کند که باعث توسعه روند اشتغال در این شهرستان می شود.

بهره برداری ازبیمارستان ورزقان تا پایان شهریور

دهقانی در ادامه گفت: با تفاهمنامه به امضا رسیده بین علوم پزشکی و شرکت ملی مس کار تکمیل و تجهیز بیمارستان ورزقان در حال انجام است و تا پایان شهریور ماه امسال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در این طرح درمانگاه های تخصصی نیز ایجاد و مورد بهره برداری قرار می گیرند که با تفاهمات انجام شده با پزشکان متخصص برای حضور در منطقه شاهد ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان خواهیم بود.