یاسوج – خبرگزاری مهر: رئیس انجمن سینمای جوانان ایران گفت: دوره های جدید آموزش مشاغل سینمایی برای هنرجویان انجمن سینمای جوان در کل کشور طراحی و برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم میرزاخانی صبح پنجشنبه در جمع فیلمسازان جشنواره دنا در یاسوج افزود: این دوره شامل انیمیشن، مستند و تجربی است که در دوره های مجزایی برای هنرجویان انجمن طراحی شده است.

وی بیان داشت: این طرح شامل یک دوره است که در چهار ترم آموزشی طراحی و برنامه ریزی شده است.

میرزاخانی با بیان اینکه در هر ترم چهار درس به هنر جویان دوره ارائه می شود، اظهار داشت: این طرح شامل 578 ساعت دوره آموزشی است و دروس ارائه شده در این طرح چکیده دروس آکادمیک فیلمسازی هستند.

وی عنوان کرد: 80 درصد آموزش در این دوره ها عملی و 20 درصد نیز تئوری خواهد بود.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: هنرجویان پس از گذراندن این دوره، در کلاس های تخصصی کارگردانی، تدوین، فیلمنامه ، تصویربرداری، انیمیشن و.. با توجه به علاقه مندی خود شرکت می کنند.

وی افزود: گرایش های تدوین، عکس، انیمیشن و مستند از جمله رشته های طراحی شده برای دفاتر سینمای جوان استانها هستند.

سینمای جوانان ایران بدنه اصلی سینمای حرفه ای کشور است

میرزاخانی با اشاره به اهمیت فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران در سینمای حرفه ای بیان داشت: سینمای جوانان ایران بدنه اصلی سینمای حرفه ای کشور است.

رئیس انجمن سینمای با بیان اینکه آینده سینمای ایران به دست فیلمسازان فیلم کوتاه است، افزود: همه فیلمسازان حرفه ای در کشور مدیون انجمن سینمای جوان هستند.

وی عنوان کرد: فیلمسازانی در این راه موفق هستند و به تعالی می رسند که خوب فکر کنند، خوب ببینند و نقد پذیر باشند.

میرزاخانی تاکید کرد: فلسفه برگزاری جشنواره ها و نقد فیلمها و حضور منتقدین مطرح سینمای کشور در جشنواره، آموزش و یادگیری بیشتر است.

وی با بیان اینکه فیلمسازان حرفه ای ما در گذشته امکانات کمی برای فیلمسازی داشتند، افزود: اکنون همه شرایط برای تجربه و آموزش و یادگیری مهیاست و هنرجویان باید پشتکار و تلاش داشته باشند و از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببرند.