نتایج مرحله اول هفتمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نیمه دوم مرداد اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد تجلیان، مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری نخستین مرحله هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن به تاریخ 23 تیرماه در سراسر کشور، گفت: هم‌اکنون دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در حال جمع‌بندی پاسخ‌نامه‌ها است و نتایج تا نیمه دوم مرداد‌ماه اعلام می‌شود.
 
وی بیان کرد: حد نصاب امتیاز در مرحله اول این آزمون، حداقل 70 درصد امتیاز برگه پاسخ‌نامه است. در این آزمون 7 هزار و 530 نفر ثبت نام کرده بودند که با حضور در حوزه‌های امتحانی به پرسش‌های کتبی پاسخ دادند.
 
تجلیان افزود: افرادی که در این آزمون حضور داشتند و حد نصاب امتیاز را کسب کردند در نیمه دوم شهریورماه سال جاری در مرحله دوم آزمون که به صورت شفاهی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان در مرحله دوم باید علاوه بر حسن حفظ، امتیازات لازم در بخش‌های تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن را نیز کسب کنند.
 
وی با بیان اینکه اعلام نتایج از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم (تلاوت) خواهد بود، گفت: کسانی که سال 90، یعنی ششمین دوره در این آزمون شرکت کردند و در مرحله اول آن دوره، قبول شدند، اما به دلیل عدم شرکت در مرحله دوم یا عدم کسب حد نصاب قبولی از ورود به مراحل بعدی بازماندند، این افراد از شرکت در مرحله اول یعنی آزمون کتبی معاف خواهند بود. اسامی این افراد همراه با قبول‌شدگان این دوره برای شرکت در آزمون شفاهی مرحله دوم اعلام می‌شود.