اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: با اشاره به اینکه مصرف نان و پنیر به همراه گردو یا خرما بهترین افطار است، گفت: سعی شود حداقل نیم ساعت بعد از افطار شام مصرف شود.

علی پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در صورت مصرف لبنیات در هنگام  افطاری  احساس کسالت به انسان دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه  افطار کردن با خرما سنت است و بهتر است تا شام چیز دیگری میل نشود، افزود: اگر خواستید چیز دیگری مصرف کنید بهتر است از شیرینی‌های طبیعی مثل عسل به صورت شربت یا انگور و کشمش یا میوه‌های شیرین دیگر استفاده شود.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان تصریح کرد: آبی که هنگام افطار می‌نوشید بهتر است نه زیاد گرم باشد و نه زیاد سرد.

وی با اشاره به اینکه سعی شود حداقل نیم ساعت بعد از افطار شام مصرف شود، ادامه داد: حریره بادام با آرد برنج قهوه‌ای که با عسل یا شیره انگور یا شیره خرما شیرین شده باشد بهترین افطاری است.

پارسا استفاده از نان و پنیر به همراه سبزی، مغز گردو و چند عدد خرما یا مقداری انگور رسیده را از دیگر غذاهای توصیه شده برای افطاری اعلام کرد و اظهار داشت: بهتر است در هنگام افطاری  به یک نوع غذای ساده که بخار پز یا آب پز  شده باشد مانند انواع پلوها و خورشت‌ها اکتفا شود.

وی تاکید کرد: می‌توان از غذاهای گوشتی یا غذاهای دریایی نیز در وعده شام اما به مقدار کم و حداکثر ۲بار در هفته استفاده کرد.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: می‌توان به هنگام افطاری از آش جو با کشک مرغوب یا از انواع سوپ‌ها نیز استفاده  کرد و برنج به مقدار کم – خوراک عدسی، گوشت و سبزی نیز توصیه می‌شود.