بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ تلاش‌گران عرصه قرآنی استان بوشهر تهیه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر شنبه در نشست با مسئولان ستاد برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در استان بوشهر به قدمت استان بوشهر در زمینه علوم قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: از دیرباز صاحب‌نظرانی در زمینه‌های مختلف علوم قرآنی در استان بوشهر وجود داشته است.

وی به وجود چهره‌های برتر و قوی ولایت مدار در حوزه تفسیر علوم قرآنی، تلاوت و کتابت قرآن در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: شورای عالی قرآن استان پژوهش‌های لازم برای تهیه تاریخ تلاشگران عرصه قرآنی تلاش کند و کتابی در این زمینه تالیف شود.

امام جمعه بوشهر میراث‌داران این تاریخ بزرگ را قاریان و حافظان قرآن کریم استان دانست و تصریح کرد: ممتحنین قرآنی که به استان آمده بودند، متفق القول قاریان استان بوشهر را قاریان برجسته کشور خواندند.

وی با تاکید بر ضرورت تجلی عظمت قرآنی استان بوشهر در فضای ملی و فراملی، ادامه داد: دستیابی به این مهم با انجام پروژه‌های نوین قرآنی تحقق می‌یابد که باید تلاش های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: برگزاری مسابقات قرآنی از آیات حسینیه که در شان اباعبدالله الحسین (ع) نازل شده و یا آیاتی که در شان امیر مومنان(ع) و امام عصر(عج) نازل شده در مناسبت‌های مختلف ضروری است.

وی طراحی نوآوری‌های قرآنی برای ایجاد بستر لازم در راستای صدور امواج قرآنی را ضروری خواند و افزود: این امواج جدید باید به جایی برسد که به جای قرائت قرآنی به هدایت انسان‌ها بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شناسایی چهره‌های پیشکسوت قرآنی و تجلیل از آنان را خواستار شد و گفت: احترام به شخصیت‌های قرآنی سبب می‌شود که قرآن نیز به ما احترام گذاشته و در آخرت شفیع ما باشد.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری این مراسم قرآنی ابراز امیداواری کرد: این کار بزرگ آغازی برای انجام کارهای بزرگتر در استان است.