صهیونیستها تلاش می کنند تا با اتهام انفجار اتوبوس یهودیان در بلغارستان، در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته ای، افکار عمومی جهانیان نسبت به ایران را از نقطه "احتمال توافق" به "دشمنی سازش ناپذیر" سوق دهند.

خبرگزاری مهر- گروه ایران در جهان: همزمان با افزایش تنش ها در خاورمیانه و بلافاصله پس از انفجار اتوبوس جهانگردان اسرائیلی در بلغارستان مقام های رژیم صهیونیستی از ابزار رسانه برای راه اندازی یک جنگ نرم رسانه ای علیه ایران بهره می برند.

چند روز پیش اتوبوس جهانگردان اسرائیل در بلغارستان منفجر و تعدادی از آنها کشته شدند. بلافاصله پس از این انفجار بنیامین نتانیاهو در اقدامی هماهنگ با تمامی سازمان های امنیتی در اسرائیل، ایران و حزب الله را متهم به دست داشتن در این انفجار کردند.

در پی این اقدام، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در گفتگویی هماهنگ شده با فاکس نیوز و سی‌بی‌اس. ایران را متهم به دخالت در این اقدام تروریستی کرد و گفت: اگر ملت و کشوری بدون داشتن تسلیحات هسته ای دست به چنین اقدامی می زنند، زمانی را تصور کنید که آنها به چنین تسلیحاتی دست پیدا کنند.

وی از طریق تریبون های آمریکایی وابسته به صهیونیسم بین الملل بار دیگر ایران را تهدیدی نه تنها برای اسرائیل بلکه برای جهانیان عنوان کرد.

همین سناریو از سوی شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی نیر مطرح شد. 

رئیس رژیم صهیونیستی که با سی ان ان. مصاحبه می کرد با متهم کردن ایران و حزب الله در حمله به اتوبوس جهانگردان گفت: اسرائیل اطلاعات لازم در زمینه حمله تروریستی به اتوبوس حامل گردشگران در بلغارستان را در اختیار دارد و طرح‌های بیشتری علیه اسرائیل از سوی بخشی که وی از آن بخش "جنگ آشکار" علیه اسرائیل نام برد طرح ریزی شده است.

مشاهده عملیات روانی هماهنگ محافل و رسانه های صهیونیستی علیه ایران در مناسبت های مختلف نشان از خط مشی کلی رژیم صهیونیستی برای هجمه رسانه ای علیه مخالفان و البته ایران دارد. این رویکرد یعنی بکارگیری ابزار رسانه ای و تبلیغات علیه مخالفان نه تنها رویکردی با اولویت برای رژیم صهیونیستی است؛ بلکه رویکردی است که بزرگان صهیون در پروتکل منسوب به آنها بر آن تاکید بسیار دارند.

در یکی از پروتکل های کتاب "پروتکل زعمای صهیون" که گفته می شود در روسیه نوشته شده بر سیطره بر رسانه ها، و روزنامه برای اعمال فشار بر مخالفان یهود و صهیونیسم تاکید شده و شیوه ای که اسرائیل امروزه در مقابله با ایران در پیش گرفته، در واقع شیوه‌ای است که این رژیم از زمان پیدایش و حتی پیش از آن علیه هر مخالفی در جهان بکار گرفته است.

اعلام اتهام علیه ایران از سوی سازمانهای امنیتی اسرائیل همچون شاباک، شین بت، و موساد همزمان با حرکت در مسیر اتهام زنی در حوزه رسمی و دیپلماتیک نشان از آن دارد که مقام های این رژیم با بکارگیری عنصر رسانه بر آن هستند تا در کنار فشارهای اقتصادی، و سیاسی به ایران، جمهوری اسلامی را در نبرد رو در روی رسانه ای و تبلیغاتی قرار داده تا بتوانند افکار عمومی جهانیان را در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته ای، از نقطه "احتمال توافق" به "دشمنی سازش ناپذیر" سوق دهند.