رامیان - خبرگزاری مهر: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان از اجرای چهار پروژه مدرسه سازی بنیاد برکت توسط این اداره کل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی شیرزاد ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح مدرسه شش کلاسه برکت توران فارس از توابع شهرستان رامیان افزود: تاکنون سه  پروژه  بنیاد برکت  توسط اداره کل نوسازی مدارس استان احداث و به بهره برداری رسیده است و امروز شاهد افتتاح و بهره برداری چهارمین پروژه بنیاد برکت در استان هستیم.

وی اظهار داشت: مدرسه  شش کلاسه برکت توران فارس از توابع شهرستان رامیان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به مساحت 650 مترمربع با شش کلاس درس احداث و به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد:با احداث این فضای آموزشی ، دانش آموزان این منطقه می توانند با نواختن زنگ شروع سال تحصیلی در مدرسه ای که مطابق با استانداردهای ملی شامل فضای آموزشی ، فضای پرورشی و آموزشگاهی مورد نیاز ، سرویس بهداشتی ، محوطه ، دیوارکشی و سرایداری است به تحصیل علم و معرفت بپردازند.

به گزارش مهر، مؤسسه بنیاد برکت ، مجموعه ای است وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری ، به منظور کمک و همیاری برای بهبود و ارتقاء توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد ، گروه ها و واحد های کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم ، در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

به همین منظور در راستای اجرایی نمودن تدابیر مقام معظم رهبری به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ، بنیاد برکت طرحی را با عنوان " احداث و تجهیز 1000 کلاس درس در مناطق کمتر توسعه یافته کشور " در سال 1387 مورد مطالعه قرار داد.