تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بازار سیاه دارو در بوشهر نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر یحیی رضائی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای تامین امنیت غذایی در جامعه وظایف بسیار حساس و مهمی دارد که برای رسیدن به اهداف خود باید به صورت شبانه روزی و مستمر تلاش کنیم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب دارو و تامین آن در کشور، اضافه کرد: ایران یکی از کشورهای توانمند در زمینه تولید دارو است و در حال حاضر بسیاری از داروهای مورد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم و کمبودی از این نظر نداریم.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نظارت کافی مستمر بر فعالیت داروخانه‌های استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 93 داروخانه در استان بوشهر فعالیت دارند و حدود 12 دکتر داروساز نیز در نوبت مجوز احداث داروخانه هستند.

وی به دیگر اقدامات صورت در راستای ایجاد داروخانه در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: مجوز دو داروخانه شبانه‌روزی در منطقه دو بوشهر و بیمارستان ارتش صادر شده است.

رضائی از قرار گرفتن 200 قلم داروی جدید و گیاهی در تعهد پرداخت توسط سازمانهای بیمه‌گر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: همه تلاش خود را برای رفاه حال مردم و خدمات رسانی مطلوب‌تر به کار خواهیم گرفت.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: داروهای غیرضروری مثل ویتامینها و داروهای گیاهی از عمده داروهایی که اکنون در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر نیستند.

وی به برخورد شدید با قاچاق دارو در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در استان بوشهر بازار سیاه دارو نداریم و به شدت با داروی قاچاق و ایجاد چنین بازارهای برخورد می‌کنیم. در حالیکه استان مرزی هستیم، کمترین میزان قاچاق دارو را داریم.

رضائی به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت حمایت از این طرح، گفت: در مراجعه به پزشک خانواده مربوطه هزینه دارو رایگان است اما در مراجعه به متخصص و فوق تخصص هزینه دارو مانند شرایط فعلی خواهد بود.