معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران به انتقاد از اعمال تحریم ها علیه سوریه پرداخت و آن را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "گنادی گاتیلوف" روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران در مسکو ضمن اعلام مخالفت کشوش با اعمال تحریم ها علیه سوریه ایده طرح این موضوع را در مجمع عمومی سازمان ملل به باد انتقاد گرفت.

وی تاکید کرد: می دانیم که گروهی از کشورهای عربی با تنظیم پیش نویس قطعنامه ای خواستار اعمال تحریم ها علیه دمشق هستند اما طرح این موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل اشتباه است زیرا تحریم ها علیه این کشور تنها باید از طریق شورای امنیت  پیگیری شود.

گاتیلوف همچنین این اقدام کشورهای عربی را غیرقابل قبول و پیش نویس قطعنامه پیشنهادی را غیرمتوازن خواند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: گفتگوها درباره تحریم سوریه و تصویب چنین قطعنامه ای می تواند تلاش برای دستیابی به ثبات اوضاع در سوریه را پیچیده تر کند.

به گفته گاتیلوف، از آنجاییکه این سند هنوز رسما به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه نشده است، هنوز زود است که درباره زمان رای گیری گفتگو کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: بر خلاف تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد از نظر قانونی الزام آور نیست.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در نشست دوم مرداد ماه در بروکسل تصمیم گرفتند تا طرح ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه را شدت بخشیده و همچنین تحریمهای خود علیه این کشور را افزایش دهند.

اقدام یکجانبه اروپایی ها علیه سوریه مبنی بر تحریم ارسال سلاح برای دولتی که در حال سرکوب تروریستهای مسلح مورد حمایت غربی ها و رژیمهای عربی همسو و ترکیه است، در حالیست که غربی ها هیچ تصمیمی برای تحریم تسلیحاتی گروههای مسلح تروریستی در سوریه اتخاذ نمی کنند . امری که دوگانگی معیارهای آنها را بیش از پیش نشان می دهد.