کرج – خبرگزاری مهر: مدیر کل کمیته امداد استان البرز گفت: طی سال گذشته کمیته امداد با پرداخت کمک هزینه مسکن، 414 نفر از مددجویان خود را صاحب خانه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سالارکیا با بیان این مطلب گفت: کمک به توانمند سازی خانواده های تحت حمایت با تامین واحد مسکونی مناسب و مقاوم، فرهنگ سازی و ایجاد بستر لازم در جهت جلب مشارکت های مردمی و بخش خصوصی، فراهم نمودن شرایط لازم برای مددجویان به منظور استفاده از امکانات ارائه شده توسط دولت در بخش مسکن و... از مهمترین وظایف کمیته امداد در بخش مسکن است.

وی تصریح کرد: این نهاد  در کنار سایر خدمات خود در راستای تامین حداقل نیازهای ضروری نیازمندان تحت حمایت، در این زمینه نیز فعالیتها و خدمات قابل توجهی داشته است.

سالارکیا گفت: طبقات محروم وکم درآمد جامعه با مشکل مسکن مواجه هستند از این رو امید است با تمهیدات وی‍ژه تمامی محرومان و نیازمندان صاحب مسکن شوند.
 
57میلیارد ریال به عنوان هزینه خدمات درمانی به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شد
 
سید هادی کرابی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز گفت: سال گذشته 57 میلیارد ریال به عنوان هزینه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.
 
وی افزود: بر این اساس 158 مرکز درمانی شامل کلینیک، آزمایشگاه، پزشک عمومی و متخصص و ... طرف قرار داد با کمیته امداد استان البرز هستند.
 
وی اظهارداشت: این نهاد درسال گذشته به حدود30  هزار بیمه شده تحت حمایت و 800  نیازمند غیرتحت حمایت کمیته، کمک هزینه بهداشت و درمان پرداخت کرده است.
 
کرابی تصریح کرد: همچنین به 200 بیمار خاص نیز خدمات درمانی ویژه از جمله کارت اعتباری با شارژ کمک هزینه درمان و به صورت فصلی اعطا شده است.
 
وی، توزیع بسته های بهداشتی به دانش آموزان، توزیع کارت های سوء تغذیه مخصوص کودکان زیرشش سال و اعزام بیماران خاص و صعب العلاج به مشهد مقدس را از دیگر خدمات درمانی معاونت حمایت و سلامت برشمرد و اظهار امیدواری کرد: خیرین و نیکوکاران در قالب طرح شفا بخش قابل توجهی از هزینه های درمانی را تقبل کنند و در این خصوص غرفه ثبت نام از نیکوکاران در طرح شفا را که در جشن رمضان امسال امداد البرز فعال است، معرفی کرد.
 
جلسه ستاد احیای زکات در شهرستان نظرآباد برگزار شد 
 
مجید بوچالی مدیرکمیته امداد شهرستان نظرآباد در جلسه ستاد احیاء زکات که با حضور مسئولان شهرستان نظرآباد و در دفتر امام جمعه این شهر به منظور هماهنگی هر چه بیشتر در امر احیاء زکات برگزار شد گفت: برای پرداخت زکات باید فرهنگ سازی شود و این موضوع با تبلیغات و همکاری سایر دستگاه ها امکان پذیر است.
 
وی، از مسئولان دستگاه ها تقاضای همکاری هر چه بیشتر در امر زکات را  داشت و افزود: در روایات و احادیث معصومان آمده که هر کس زکات پرداخت کند، اموالش دارای خیر و برکت بیشتر می شود  از این رو توجه به انجام این فریضه ضروری است.
 
وی اظهارداشت: مبلغان باید با حضور در مساجد، این واجب الهی را تبیین کنند.
 
در این جلسه بوچالی با ارائه گزارشی از عملکرد زکات در سال گذشته گفت: میزان رقم زکات جمع آوری شده در سال گذشته 300 میلیون ریال بوده، که امیدواریم با همت مسئولان و گسترش فرهنگ احیای زکات شاهد رشد این رقم در سال 91 باشیم.