تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم دوازدهم مردادماه جاری در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی داننده صبح امروز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: محفل قرآنی یاد شده همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با برگزاری جلساتی برای استماع قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه قاریان برجسته استانی و کشوری به قرائت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازند.

داننده تاکید کرد: برگزاری جلسات استماع قرآن موجب آرامش روحی فرد شده و آشنایی جوانان با مفاهیم و آموزه‌های این کتاب عظیم ضامن سلامت جامعه است.

وی همچنین هدف از برگزاری این برنامه را ترویج هنر قرائت قرآن و ترویج نغمه های دینی و الهی و ایجاد بستر شناسایی برای رشد و ارتقای قاریان مستعد عنوان کرد .

وی ایجاد انس عمومی با قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم را از دیگر اهداف این برنامه دانست .

براساس این گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از سال 88 اقدام به برگزار محافل قرآنی با عنوان کرسی تلاوت در سطح استان نموده که با استقبال قابل توجه اقشار مختلف مردم روبرو شده است .

کرسی تلاوت قرآن کریم توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روز پنجشنبه دوازدهم مردادماه جاری از ساعت 22 تا 24 در مسجد امام حسین (ع) قراملک برگزار می‌شود.