سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس امنیت عمومی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح ویژه رعایت ضوابط روزه داری صنوف در این استان، از عدم رعایت ضوابط شرعی و قانونی 26 واحد صنفی از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داوود عابدینی پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه  26 واحد صنفی این استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون، ضوابط روزه داری صنوف را رعایت نکرده اند، گفت: هفت واحد صنفی متخلف در ماه رمضان به جرم هتک حرمت به آداب روزه داری در سمنان پلمب شدند.

وی اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با اجرای طرح ویژه این ماه به 19 واحد صنفی نیز برای رعایت کامل قوانین و ضوابط تذکر کتبی داده شد.

عابدینی عنوان کرد: اطلاعیه ای در خصوص رعایت ضوابط شرعی و قانونی و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان با مشارکت ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری و فرماندهی انتظامی شهرستان سمنان تهیه و در معابر پر تردد نصب شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان سمنان  به ارائه دستورالعمل و آموزش های ویژه به یگان های انتظامی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: گشت های تلفیقی با مشارکت دیگر نهادها درباره برخورد با مظاهر علنی فساد و جرم روزه خواری در ملاء عام در حال اجراست.

عابدینی ادامه داد: طرح ویژه کنترلی برای نظارت بر صنوف خدماتی مرتبط با پخش، تولید و توزیع مواد غذایی مانند رستورانها، تالارها و مراکز پذیرایی، اغذیه فروشی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند در صورت مشاهده روزه خواری موضوع را با مرکز فوریت های 110 اطلاع دهند، افزود: روزه خواری در این استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی استان سمنان، برگزاری جلسات توجیهی درباره چگونگی فعالیت های مراکز زیرمجموعه نهادهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجمع امور صنفی در ماه رمضان را از دیگر اقدامات مقابله با افرادی خاطی در عدم رعایت شرایط روزه داری در واحدهای صنفی برشمرد.