بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به زودی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین جهانبخش صبح شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی و برطرف کردن مشکلات این واحدهای تولیدی، اظهار داشت: تامین برق و گاز برای واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه یکی از مهمترین نیازمندیهای شرکتهای تولیدی است که باید به زودی مرتفع شود.

وی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی برای تامین برق و گاز مورد نیاز این منطقه، اضافه کرد: تامین برق این منطقه با شبکه 100 مگاواتی یکی از مصوبات سفرهای استانی است که می‌تواند در رفع مشکلات واحدهای تولیدی نقش مهمی داشته باشد.

استاندار بوشهر ادامه داد: برخی از شرکتها برای آغاز فعالیت خود نیازمند تامین برق هستند که تلاش برای تامین برق مورد نیاز آغاز شده و در مرحله اول هفت مگاوات برق برای تامین نیاز این منطقه منتقل خواهد شد که تامین کننده نیاز این منطقه در شرایط کنونی است.

وی تامین گاز مورد نیاز را یکی دیگر از مشکلات شرکت موجود در این منطقه عنوان کرد و بیان داشت: به زودی گاز مورد نیاز وارد منطقه می‌شود که می‌تواند به تولید و کاهش قیمت تولید محصول کمک بسیار زیادی بکند.

جهانبخش خواستار توجه بیشتر مسئولان به موضوع واردات شد و اذعان داشت: باید دقت بسیار زیادی در موضوع وارادات صورت بگیرد تا تولیدکنندگان داخلی با مشکل مواجه نشوند.

وی حمایت از تولید داخلی را زمینه ساز اشتغال بیشتر و بهتر در کشور دانست و با اشاره به نیازهای شرکت کولرسازی نوین پارس که تنها تولیدکننده کولر در کشور است، افزود: باید تدابیر لازم برای راه‌اندازی و قرار گرفتن این شرکت در مرحله تولید انجام شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از این شرکت تولیدی بیان کرد: شرکت کولرسازی نوین پارس با توان تولید 30 هزار کولر در سال، در کاهش واردات و تامین نیازهای داخلی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.