مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به خلط مباحثی که در خصوص ساخت و ساز بنای قدیمی اداره برنامه های تئاتر در رسانه ها ایجاد شد تأکید کرد: ساخت و ساز اداره تئاتر زیر نظر دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست انجام است.

قادر آشنا درباره وضعیت ساخت و ساز اداره برنامه های تئاتر که بیش از یک سال است که به بهانه بازسازی و ساخت و ساز تعطیل شده به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه خلط مباحثی درباره ساخت و ساز اداره تئاتر در رسانه ها صورت گرفت که درست نبود. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در بخش معاونت اداری مالی بخشی با نام دفتر طرح های عمرانی وجود دارد که هر گونه ساخت و ساز در وزارتخانه زیر نظر این دفتر است.

وی تأکید کرد: این دفتر اقدامات لازم برای ساخت و ساز اداره تئاتر را انجام داده و کارها در دست پیگیری است. در حال حاضر دوستان در حال اجرای روند اداری این ساخت و ساز هستند.

مدیرکل هنرهای نمایشی با پذیرفتن تأخیری که در ساخت و ساز اداره برنامه های تئاتر وجود داشته یادآور شد: دفتر طرح های عمرانی مثل باقی پروژه ها کار اداره تئاتر را در دست دارد. کار ساخت و ساز اداره تئاتر نیاز به کارهای مطالعاتی دارد و بالاخره این فضا حتما باید ساخته شود.

بنای قدیمی اداره برنامه های تئاتر طی یک سال گذشته به بهانه ساخت و ساز و بازسازی تعطیل شده است. طی یک سال گذشته بارها گفتگوهایی از مدیران و مسئولان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری تهران در رسانه های مختلف منعکس شد که طی آن هر کدام از مدیران و مسئولان وزارت ارشاد و شهرداری مربوطه دلیل تأخیر در ساخت و ساز بنای قدیمی اداره تئاتر کوتاهی یکدیگر عنوان می کردند.