بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: تلاش برای تکریم مساجد تکلیف همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار فتح‌الله جمیری بعدازظهر دوشنبه در دومین نشست هماهنگی مراسم گرامیداشت روز بسیج مساجد و محلات در بوشهر اظهار داشت: تلاش برای تکریم مساجد تکلیف همگانی است که همه باید سعی کنیم به خوبی به این وظیفه عمل کنیم.

وی با اشاره به به نقش محوری مساجد در جهان اسلام و لزوم توجه هر چه بیشتر به نقش مساجد در ایجاد اتحاد بین امت اسلامی، اضافه کرد: 30 مرداد که مصادف با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونسیت‌هاست به پیشنهاد جمهوری اسلامی و با تصویب سازمان کنفرانس اسلامی این روز به عنوان روز جهانی مساجد نامیده شد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر افزود: این نام‌گذاری نقطه عطفی در تاریخ مسلمانان شد که بر اساس آن از کشورهای اسلامی خواسته شد در راستای تحکیم و توسعه ارزش‌های اسلامی در راستای تکریم مساجد تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به نقش اساسی و موثر بسیج در ترویج فرهنگ دینی، بسیج مساجد و محلات نیز برای تحکیم بهتر و بیشتر میان برنامه‌های فرهنگی در همین روز تاسیس شد که تاکنون فعالیت‌های ارزنده‌ای را به منصه ظهور رسانده است.

سردار جمیری با بیان اینکه گرامیداشت روز بسیج مساجد و محلات در واقع بزرگداشت جایگاه رفیع مسجد در جامعه اسلامی و تبیین نقش بسیج مساجد در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم تاکید کرد.

وی گفت: در این آئین ضمن تبیین نقش بسیج مساجد در جامعه اسلامی ‌باید به تبیین و تشریح جنایت‌های صهیونیسم جهانی بر علیه مسلمانان و ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر در بین دست اندرکاران مساجد و تقویت برنامه‌های آن همت گمارد.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امام صادق(ع) نیز با اشاره به اینکه عمده پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد استقرار داشته و به فعالیت مشغول هستند، گفت: ما موفقیت‌های چشمگیر این حضور را در اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی شاهد هستیم.

سرهنگ احمد گنجور افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده این مراسم بزرگداشت، ساعت 10 صبح روز 25 مرداد ماه جاری در مصلی جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.