بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از 9 هزار نفر از هفتمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد بازدید کردند.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هفتمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد که از 10 مرداد در محل آموزشگاه شهدای فرهنگی بجنورد فعالیت خود را آغاز کرده بود، تا ساعاتی دیگر با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه 40 غرفه فعال بود که از این تعداد 22 غرفه در بخش فروش، 14 غرفه در بخش نمایش آثار هنری و 4 غرفه نیز در زمینه برگزاری برنامه‌های جانبی فعالیت می‌کردند.

حجت اسلام هدایتی تصریح کرد: این نمایشگاه در زمینه‌های عرضه و فروش کتاب‌های قرآنی، ادعیه و تفسیر، محصولات نرم افزاری قرآنی، عفاف و حجاب، هنرهای تجسمی و تولیدات آثار قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات قرآنی با حضور 19 ناشر خارج استانی و 10 ناشر و موسسه داخل استانی برگزار شد.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های قرآنی با حضور اساتید کشوری و استانی، مسابقات قرآنی، پرده خوانی قصه‌های قرآنی، اهدای بسته‌های فرهنگی، اجرای برنامه نمایشی با موضوعات قرآنی، کتابت قرآن کریم توسط 35 هنرمند خوشنویس، رونمایی از قرآن به خط بنی رضی، برگزاری مسابقه قرآن با عنوان ترنم وحی و ... از جمله برنامه‌های اجرا شده در این نمایشگاه بود.

حجت الاسلام ناصر هدایتی عنوان کرد: علاوه بر اجرای این برنامه‌ها، غرفه مخصوص عرضه و فروش البسه اسلامی نیز در این نمایشگاه فعال بود که مورد استقبال کم نظیر بازدید کنندگان قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه میزان بازید علاقه مندان از این نمایشگاه چشمگیر بود، تصریح کرد: در طول مدت یک هفته فعالیت این نمایشگاه، بیش از 9 هزار نفر از آن بازدید کردند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: این نمایشگاه از 10 تا 16 مرداد ماه فعال بوده و تا ساعاتی دیگر نیز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.