کرج – خبرگزاری مهر: کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات البرز گفت: غرب اگر منفعت خود را در نقطه ای در خطر ببیند فوری شیپور دفاع از حقوق بشر سر می دهد بنابراین در کشتار شیعیان منفعتی برای غرب در کار است که سکوت پیشه کرده است.

حجت الاسلام حسین اولیایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ضرورت وحدت بین مسلمانان و وقایع رخ داده در منطقه گفت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که بعضی از کشورهای منطقه در مسیر تمدن غربی قدم بر داشته و موجب تفرقه بین مسلمانان می شوند.

وی با اشاره به کشتار مسلمانان در بسیاری از کشورهای مسلمان نشین و سکوت جوامع بین المللی در مقابل عوامل این کشتار گفت: منافع غرب در این است که سکوت کنند و نسبت به این کشتارها عکس العملی نشان ندهند زیرا اگر غرب در نقطه ای منافع خود را در خطر ببیند فورا شیپور دفاع از حقوق بشر را به صدا در می آورد و سازمانهای بین المللی را به تلاش وا می دارد ولی در مقابل این کشتارها هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد.

حجت الاسلام حسین اولیایی کشتارهای شیعیان و سرکوب راهپیمائی های مسلمانان در عربستان و بحرین را یاد آور شد و افزود: تعامل حکام عربستان با غربی ها و تفاوت قایل شدن بین پیروان اهل سنت و شیعیان مانع اتحاد مسلمانان است.

وی با برشمردن محدودیت های موجود بر مسیر اشتغال شیعیان در عربستان و فعالیت های آنها در این کشور گفت: با اینکه 30 درصد مردم مسلمان عربستان شیعه هستند ولی هنوز از امکانات و شغل های دولتی محروم هستند.

مسلمانان اتحاد عملی خود را بیش از پیش به معرض نمایش بگذارند

وی گفت: در کشور ما تنها در تهران در 12 نقطه جماعت اهل سنت اقامه می شود و در دیگر استانها نیز این چنین است، همچنین  اقلیت های مذهبی در کشور ما نه تنها در ارگانهی دولتی بلکه در راس قوا مانند مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات البرز افزود: درکشور ما تمام مذاهب با آزادی کامل به برگزاری آئین های خود می پردازند و حتی شیعیان نیز در کنار آنها و در مناسبت های مختلف با همدیگر تعامل و همکاری دارند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های ابراز اتحاد بین مسلمانان نماز جمعه است که جلوه ای زیبا از سیمای اسلام و نشان دهنده عظمت و همبستگی امت اسلامی و مهمترین و کارآمدترین پایگاه عبادی، تبلیغی و جهادی دین اسلام است اما این کافی نیست و مردم باید اتحاد عملی خود را با ابراز همبستگی با دولت بیش از پیش در معرض نمایش قرار دهند.

وی حضور انبوه مردم در راهپیمایی ها در اقصی نقاط جهان را نشانه تجلی ایمان و اسلام دوستی دانست و گفت : حضور مردم در عرصه، با عناوین مختلف مثل نماز جمعه و راهپیمایی ها تربیت گاه دینی و مانور سیاسی مسلمان است که قلب دشمنان اسلام را لرزانده و هر گونه طمع و توطئه دشمنان علیه اسلام و مسلمین را نقش بر آب می سازد.