کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز روزجهانی قدس را روز بیداری اسلامی در سراسر جهان ذکر کرد و گفت: امروز دامنه انتشار فریادها نه فقط در ملت های منطقه که از قلب اروپا و امریکا بلند می شود و این به مفهوم آن است که ملت ها در سراسر جهان بیدار شده و خواهان آزادی هستند.

مجتبی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگارمهر، درخصوص اهمیت روزجهانی قدس با اشاره به بیانات امام راحل (ره) اظهار داشت: روز قدس به تدبیر هوشمندانه امام راحل(ره)  یک روز شاخص در جهان اسلام  و به عنوان نماد اسلام و مبارزه با استکبار است.

وی افزود: در بلوک بندی دنیای امروز شاهد جنگ سردی بین استضعاف و استکبار هستیم، که همانا نظام جمهوری اسلامی و ملت های مسلمان منطقه نماد استضعاف و اسرائیل و امریکای قاصب نماد استکبارهستند.

ابراهیمی ادامه داد: روزقدس نمادی است که همه مسلمانان دراین روز با راهپیمایی نسبت به اقدامات استکبار جهانی اعلام انزجار کرده و با کفرستیزی خواستار نجات اسلام می شوند.

فریاد اسلام خواهی در سراسر دنیا پچیده است

وی  فلسطین را نیز نماد مظلومیت اسلام است  دانست و افزود: حرکت مسلمانان در روز قدس فقط منحصر به فلسطین و غزه نیست، این حرکت امروز  تبدیل به فریاد های اسلام خواهی مسلمانان در سراسر دنیا شده  است.

کشتار مسلمانان خبر ازسرنگونی ظلم درجهان می دهد

ابراهیمی عنوان کرد: آرمان مسلمانان سرنگونی ظلم درجهان است و وقایع و کشتار مسلمانان در جهان به نوعی خبر از زمان تحقق این آرمان ها را می دهد.

سراسرجهان در موج بیداری قرار گرفته اند

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: امروز دامنه انتشار فریادها نه فقط در ملت های منطقه که از قلب اروپا و امریکا بلند می شود و این به مفهوم آن است که ملت ها در سراسر جهان بیدار شده و  خواهان آزادی اند.

مجتبی ابراهیمی شرکت در راهپیمایی روز قدس را علاوه بر تکلیف شرعی تضمین کننده حیات، بقا و دوام نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: شرکت در راهپیمایی وظیفه دینی و شرعی است زیرا هویت، همیت ملی و منافع نظام را تضمین خواهد کرد از این روهمه مکلف هستیم تا در راهپیمایی روزقدس شرکت کنیم.

وی در پایان گفت: روزجهانی قدس روز بیداری اسلام در سراسر دنیا خواهد بود.