اردبیل – خبرگزاری مهر: پزشک عمومی اورژانش شهرستان اهر گفت: تاکنون گزارشی از بیماریهای واگیردار و تک گیر در شهرستان اهر گزارش نشده است.

محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم آلودگی منابع آبی و غذایی این شهرستان عنوان کرد: تاکنون هیچ گونه اپیدمی در سطح شهرستان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در وقایع و بلایای طبیعی احتمال اپیدمی بیماریهای واگیردار وجود دارد، افزود: احتمال بروز بیمارهای واگیردار در سطح مناطق زلزله زده بعید به نظر می رسد و اگر وقوع بیماریهای تک گیری گزارش شود برای دفع آن اقدامات جدی صورت می گیرد.

صادقی با اشاره به خدمات ارائه شده در بیمارستان اهر اضافه کرد: مصدومان اعزامی به این بیمارستان به صورت سرپایی مداوا می شوند اما افرادی که نیاز به معالجات تخصصی داشتند، به بیمارستانهای تبریز اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات مصدومان برای معالجه توسط پزشکان متخصص انجام می گیرد، افزود: تاکنون حدود 100 هزار نفر معالجه و افراد نیازمند به بیمارستانهای تخصصی اعزام شده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اعزام مصدومان به بیمارستانهای اردبیل عنوان کرد: چارت اداری در حال حاضر اجازه اعزام مصدومان به اردبیل را نمی دهد.