یزد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از تحقق برنامه های این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای 184 کیلومتر از شبکه گاز طبیعی استان یزد از برنامه های شرکت گاز این استان بود که محقق شد.

علیرضا پیله ور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با این میزان شبکه گذاری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 48 درصد رشد داشته است، تاکنون پنج هزار و 710 کیلومتر شبکه گاز در استان احداث شده است.

وی ادامه داد: در سه ماه اول امسال سه هزار و 937 مشترک جدید جذب و هزار و 957 عدد انشعاب نصب شد که با این وجود، تعداد مشترکان استان یزد به 279 هزار و 329 مشترک و تعداد انشعابات نصب شده به 166 هزار و 522 عدد رسید.

گازرسانی به 16 شهر و 97 روستای یزد در دست اقدام

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه تاکنون 16 شهر و 97 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند، یادآور شد: هم اکنون عملیات گازرسانی به هشت شهر و 292 روستا در دست اقدام است.

وی تعداد واحدهای صنعتی عمده و جزء متصل به شبکه گاز را بالغ بر دو هزار و 800 واحد و تعداد جایگاه های CNG گازدار شده را 42 باب اعلام کرد.

وی با اشاره به مهمترین پروژه های اجرا شده و یا در دست احداث استان یزد اظهار داشت: گاز رسانی به کوره های علی آباد رستاق یکی از پروژه های مهم اجرا شده در سال جاری است.

پیله ور عنوان کرد: در جریان اجرای پروژه گازرسانی به کوره های علی آباد رستاق حدود 12 کیلومتر شبکه تغذیه احداث و 40 ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه اندازی شد که باعث بهره مندی 38 واحد کوره آجرپزی و دو کارخانه کاشی از نعمت گاز طبیعی می شود.

گازرسانی به کوره ها ماهانه 7 میلیون لیتر در صرفه جویی در مصرف نفت کوره را به دنبال دارد

وی با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه ها و اهمیت گازرسانی به واحدهای صنعتی در کاهش آلودگی محیط زیست ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه بیش از 50 هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت های فسیلی و مایع می شود.

پیله ور یادآور شد: با بهره برداری از این خطوط، ماهانه حدود هفت میلیون لیتر در مصرف نفت کوره صرفه جویی می شود.

وی همچنین گاز رسانی به صنایع را عامل رونق اقتصادی دانست و ادامه داد: اتصال این ایستگاه ها در استان به شبکه گاز طبیعی در مجموع و به طور ماهانه بالغ بر 20 میلیارد ریال صرفه جویی ریالی در پی خواهد داشت.

12 میلیارد ریال برای گازرسانی به کوره های علی آباد صرف شد

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد اعتبار صرف شده برای گازرسانی به این صنایع را 12 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از دیگر پروژه های مهم اجرا شده در استان یزد را گازرسانی به بخش دهشیر در شهرستان تفت اعلام کرد و افزود: در ابتدای دهشیر با ساخت و راه اندازی یک ایستگاه CGS با ظرفیت 10 هزار و یک ایستگاه TBS با ظرفیت پنج هزار مترمکعب در ساعت و با احداث 23 کیلومتر شبکه، قابلیت نصب 300 انشعاب و پذیرش 390 خانوار در روستاهای دهشیر و شریف آباد فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد، هزینه پیش بینی شده برای اجرای این پروژه گازرسانی را 10 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گازرسانی به ندوشن را نیز از دیگر پروژه های استان یزد برشمرد و افزود: کلنگ عملیات اجرایی خط انتقال گاز ندوشن در اواخر خردادماه سال جاری به زمین خورد.

پیله ور یادآور شد: مطالعه گازرسانی به شهر ندوشن از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان بود.

وی افزود: عملیات احداث خط انتقال گاز ندوشن به طول 28 کیلومتر و به قطر هشت اینچ آغاز شده و شبکه داخلی شهر ندوشن نیز در حال طراحی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد هزینه برآوردی انجام این پروژه را 40 میلیارد ریال اعلام کرد.

گازرسانی به بیش از 7700 واحد مسکن مهر در استان یزد

پیله ور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گازرسانی به مسکن مهر از اولویت های شرکت گاز استان یزد است، اظهار داشت: تاکنون هفت هزار و 736 واحد مسکن مهر به شبکه گاز طبیعی متصل شده اند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های مسکن مهر در تحقق عدالت اجتماعی بیان داشت: تاکنون در سطح استان، پروژه های گازرسانی به 18 مورد مسکن مهر به بهره برداری رسیده که باعث بهره مندی بیش از هفت هزار و 700 خانوار از نعمت گاز طبیعی شده است.

پیله ور، ساخت مجتمع های مسکونی مهر را دستاورد مهم دولت نهم و دهم برشمرد و افزود: گازرسانی به مسکن مهر از اولویت های اصلی این شرکت بوده که با سرعت خوبی در سطح استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد یادآور شد: هم اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به 16 مورد مسکن مهر با چهار هزار و 766 واحد در دست اقدام است.