یحیی علوی‌فرد، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان از انتشار دو مجموعه شعر خردسال از سروده‌هایش به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی علوی فرد نویسنده و شاعر کودک و نوجوان با اعلام این خبر افزود: هریک از این دو مجموعه به نام‌های «تو هم خودت درختی» و «دوست دارم عکاس باشم» شامل 10 شعر کوتاه با زبان محاوره است که به یک موضوع خاص و جذاب برای کودکان می‌پردازد.

این شاعر با اشاره به اهتمام دفتر ادبیات کودک و نوجوان در انتشار آثار بدیع گفت: بسیاری از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان در استان‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته بودند، اما با این پروژه ادبی توجه ویژه‌ای به نویسندگان و شاعرانی شده است که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

علوی فرد در ادامه گفت: از دیگر نکات ارزشمند این پروژه این است که تلاش شده سراغ نویسندگان و شاعرانی که آثار کمتری از آنها چاپ شده است هم بروند و این باعث خلق آثار متنوع و بدیعی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان خواهد شد.

وی افزود: با چنین پروژه‌های ادبی به سمت موضوعی شدن آثار و سفارشی نویسی حرکت می‌کنیم، اگر حوزه هنری بتواند این آزادی را به نویسندگان و شاعران بدهد که با انتخاب خودشان آثارشان را ارائه دهند، در پیشرفت ادبیات در این حوزه تاثیر بیشتری خواهد داشت.