مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول گنجینه ‌تمبر، اسکناس ‌و مسکوکات آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاهی ‌از تمبرها و پاکت‌های مهر روز ایران و 20 کشور‌ جهان به‌ مناسبت روز جهانی قدس از 26 تا31 شهریور در محل‌ گنجینه‌ تمبر در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین یزدی‌نژاد گفت: در این نمایشگاه، تمبرها و پاکت‌های مهرروز بیش از بیست کشور جهان که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین چاپ و منتشر شده‌اند در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) و آزادسازی قدس شریف، قرآن، قبه الصخره و مسجدالاقصی، شهید سلیمان خاطر، کبوترخونین بال بر فراز مسجد الاقصی، تخریب اماکن اسلامی در اطراف مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها، شهید دکترفتحی شقاقی دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، شهید خردسال محمدالدوره، به آتش‌کشیدن تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی توسط مبارزین فلسطین و آزادسازی بیت المقدس از دست اشغالگران از جمله عناوین تمبرهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: تمبرهای بسیار جذابی از کشورهای جهان نظیر سنگال، عربستان سعودی، اندونزی، قبرس، گامبیا،عراق، ایران، اردن، ‌کویت، سوریه، مالزی، مراکش، مالی، موریتانی، سومالی و تونس در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفته است.

گنجینه تمبر و اسکناس موزه آستان قدس رضوی دارای مجموعه‌های منحصر به فردی از تمبرهای ایرانی دوره های قاجاریه، پهلوی و جمهوری اسلامی و تمبرهایی از 240 کشور و مستعمرات سابق جهان است که توسط مجموعه داران بزرگ داخلی و خارجی به این گنجینه اهدا شده است.