بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: فعالیت مبلغین در عرصه های تحقیق، پژوهش و فضای سایبری از طریق راه اندازی وبلاگ‌های فرهنگی با محتوا و مضامین معنوی و جذاب یک ضرورت انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مساجد اظهار داشت: در این محفل به جز پاسداشت روز جهانی مساجد از فعالان عرصه اعتکاف که یاوران اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی در برگزاری این سنت حسنه بودند و هم چنین از ائمه جماعات مساجد، هیئات امنا و فرماندهان پایگاه ‌های بسیج مساجد به خاطر یک ماه مجاهدت و تبلیغ دین خدا تقدیر به عمل می آید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به سالروز فاجعه به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی افزود: این رژیم جعلی با این اقدام ماهیت شیطانی خویش را بیش از پیش آشکار کرد و باعث اتحاد دنیای اسلام در مقابله با این این رژیم ستمگر شد.

وی اظهار داشت: پروسه آموزش در آموزه‌های اسلامی به عنوان یک امر دو طرفه تعریف شده است و مبلغین در ایام تبلیغ در منابر ضمن آموزش احکام اسلامی و مسائل روز به مردم باید مطالب آموزنده و مفید را از مردم فرا بگیرند.

حجت الاسلام موسوی نیا با اشاره به برگزاری چهار دوره آموزشی از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی برای مبلغین، مبلغات، ائمه جماعات و مداحان ، هدایت، حمایت، نظارت و تغذیه فکری گروه های هدف را از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر بر لزوم روحانی محور بودن کلیه مراسم برگزار شده در سطح مساجد به اهتمام اداره کل در رفع نیاز مساجد استان به روحانی تاکید کرد و خواستار تلاش مبلغین برای فعالیت بیشتر در عرصه تحقیق و پژوهش و حضور چشمگیر در فضای سایبری از طریق راه اندازی وبلاگ های فرهنگی با محتوا و مضامین معنوی و جذاب شد.

ضرورت تلاش مبلغین در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی

این مقام مسئول با اشاره به بیانات رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتی بر ضرورت تلاش مبلغین در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تبیین منویات مقام عظمای ولایت در این زمینه در بین آحاد جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام موسوی نیا اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس دنیای کنونی و تقابل تمام عیار حق و باطل در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی و حتی نظامی؛ مانند تحولاتی که امروز در سوریه می گذرد، برنامه‌ریزی مبلغین در عرصه روشنگری در بحث بیداری اسلامی و ضرورت پرداختن ریشه ای به این مقوله به عنوان یکی از طرح های برجسته ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی در میان همه اقشار مختلف جامعه نقش مبلغین در تشریح ابعاد مختلف بصیرت منطبق با دیدگاه های مقام معظم رهبری در راستای خنثی کردن اثرات احتمالی تحریم‌ها را ممتاز ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم سپاه پاسداران در عصه های فرهنگی در مورد کسانی که می گویند سپاه پاسداران یک نهاد نظامی است و وظیفه حراست از مرزها را بر عهده دارد و نباید در مساجد و سایر عرصه ها حضور داشته باشد اضافه کرد: به احتمال قوی این دوستان یا هیچ گونه اطلاعی از منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ندارند و یا می دانند و مغرضانه قضاوت می کنند.

حجت الاسلام موسوی نیا ادامه داد: هنگامی که سپاه پاسداران وارد عرصه فرهنگی می شود در واقع با تهاجم فرهنگی مبارزه می‌کند و منحرفین و فتنه گران باید از این حضور فعال، قاطع و سازنده سپاه پاسداران در صحنه های فرهنگی دق کنند و بمیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به این حضور گسترده سپاه در صحنه‌های فرهنگی و نقش آفرینی آن در علم افزایی و ارتقای سطح اگاهی جامعه افتخار می کند و مساجد ضمن داشتن هیئت امنای فعال و روحانی محور بودن، باید پایگاه های مقاومت هم داشته باشند.