نکا - خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به تخریب تعدادی از روستاهای شهرستان میاندرود و نکا بر اثر سیل دیشب و امروز در استان، اظهار داشت: جاده نکا به ساری که برای مدتی به جهت آبگیری مسدود شده بود بازگشایی شد.

هادی خنجری دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش شدید باران سبب بروز سیل در بخش هایی از شهرهای مرکزی و شرق مازندران شده است.

وی افزود: بر اثر این بارش شدید که از ساعات پایانی دیشب تاکنون ادامه دارد، بخشی از شهرک مسکونی شهید عباس پور نکا دچار آبگرفتگی شده است.

خنجری با بیان اینکه سطح آب رودخانه های منطقه با بارش باران شب گذشته بالا آمده است، ادامه داد: سیل موجب نگرانی مردم روستاهای شهرستان میاندرود و نکا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به ادامه بارشهای متناوب باران تا روز شنبه در نقاط مختلف استان، گفت: هم اکنون نیروهای امدادی و راهداری در شهرستانهای میاندرود و نکا مستقر و در آماده باش کامل هستند.

 خنجری با اشاره به اینکه عمده خسارات ناشی از آبگرفتگی معابر، خانه های قدیمی و مغازه های گلی برخی روستاییان دارابکلا و جامخانه بوده است، افزود: هنوز میزان خسارات وارده ناشی از سیل برآورد نشده است.

وی افزود: با تلاش نیروهای راهداری و هلال احمر، محور ساری نکا ساری که برای مدت کوتاهی در صبح امروز به دلیل آبگرفتگی دچار ترافیک سنگین و گاها مسدودی شده بوده، دقایقی پیش بازگشایی و تردد در آن جریان دارد.

خنجری همچنین از شیوع آبگرفتگی شدید در منطقه اسفیورد شهر ساری دقایقی پیش خبر داد.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.