آتش سوزی ایجاد شده در شمال کالیفرنیا همچنان ادامه دارد و با توجه به گسترش یافتن آن، فرماندار این ایالات از برقراری وضعیت اضظراری برای مهار آتش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جری براون" فرماندار کالیفرنیا پس از آنکه آتش موجب تخریب 64 منزل مسکونی شد و دود ناشی از این آتش سوزی تا 75 فوت به هوا برخاست، از اعلام وضعیت اضطراری در این ایالت خبر داد.

این در حالی است که در روزهای گذشته خبر گسترش آتش به 50 شهر کوچک این ایالت منتشر شده بود. آتش سوزی ایجاد شده در کالیفرنیا هم اکنون بیش از 100 کیلومتر مربع از اراضی این ایالت را دربرگرفته و آتش نشانان در تلاش هستند تا از گسترش آن به سایر نقاط جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شهر "مینرال" در جنوب پارک ملی کالیفرنیا در معرض آتش قرار گرفته و مقامات آن دستور تخلیه شهر را صادر کرده اند.  

به نوشته رویترز، شدت آتش سوزی در شمال کالیفرنیا به حدی است که تمامی گیاهان موجود در آن از بین رفته و مقامات کالیفرنیا از آن بیم دارند که با شدت یافتن وزش باد، سرعت گسترش آتش نیز افزایش بیابد.

بر همین اساس هم اکنون بیش از سه هزار نفر از ساکنان مناطقی که دچار حریق شده اند مجبور به ترک خانه های خود شده اند و این در حالی است که به علت شدت آتش سوزی بعضی از راه های ارتباطی به شهرهای کوچک واقع در شمال کالیفرنیا مسدود شده اند.