ویکتوریا دانشور خواهر زنده‌یاد سیمین دانشور به اظهارات همسر لیلی ریاحی‌پور فرزند خوانده این نویسنده فقید درباره تنفیذ وصیتنامه او واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال اظهارات علی خلاقی همسر لیلی ریاحی‌پور فرزند خوانده سیمین دانشور مبنی بر ارائه وصیتنامه سیمین دانشور جهت تنفیذ به دادگاه که در آن ثلث اموال و اختیار نشر آثار دانشور به ریاحی‌پور واگذار شده است. ویکتوریا دانشور خواهر این نویسنده فقید توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

ویکتوریا دانشور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر اینکه وی تنها وارث دانشور به شمار می‌رود گفت: با گذشت شش ماه از درگذشت سیمین دانشور من به عنوان خواهرش هرگز دلم نمی‌آید که عنوان وارث و یا انحصار وراثت را بر زبان بیاورم و این نوع اظهارنظرها برای من ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: من نزدیک به سه ماه است که در منزل خواهرم زندگی می‌کنم و متاسفانه این منزل هم در حال تخریب است. از فردا (شنبه 4 شهریور) تصمیم دارم که به کمک همسرم در آن تعمیراتی انجام دهیم تا حداقل سقف این خانه بر روی سرمان خراب نشود.

دانشور افزود: وقتی که میان من و خواهرم وراثت شیر به شیر (هم‌خونی) وجود دارد، به نظرم صحبت کردن از دیگر وراث اشتباه است و کسی خق ندارد در این زمینه صحبت کند. من تنها خواهر بر جای مانده از شش خواهر و بردار سیمین هستم و وجود هر ورثه دیگری را نیز تکذیب می‌‌کنم.

وی همچنین تاکید کرد: من و همسرم در تمام سال‌های گذشته برای حفظ و نگهداری این خانه سنگ تمام گذاشته‌ایم و چند وقتی نیز هست که انحصار وراثت خانه را به نام خودم گرفته‌ام.

دانشور در پایان اظهار امیدواری کرد که این خانه و متعلقات آن هر چه سریعتر به بنیادی ادبی ـ هنری برای استفاده هنرمندان مبدل شود.