قزوین- خبرگزاری مهر: نایب رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: تنظیم توافق نامه بین اتاقهای بازرگانی شهرهای قزوین و ریوتوف روسیه زمینه صادرات و واردات تجار را تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، عصر روز جمعه جمعی از تجار و صادرکنندگان کشمش در قالب هیئت تجاری استان قزوین با حضور در شهر ریوتف در نزدیکی مسکو در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی این شهر برای توسعه صادرات محصول کشاورزی اعلام آمادگی کردند.

نیما بصیری در این جلسه که در اتاق بازرگانی ریوتف برگزار شد اظهارداشت: برای عملیاتی شدن توسعه روابط تجاری با روسیه باید نیازندی ها و توانمندی های دو طرف بررسی و اعلام شود تا بتوانیم برای همکاری ها اقدام کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: با امضاء تفاهم نامه می توانیم بوروکراسی را کاهش دهیم و بستر تجارت آسان را برای تجار فراهم کنیم.

راه اندازی شرکتهای مشترک تجار قزوین و ریوتف

این فعال اقتصادی بیان کرد: از پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی ریوتف برای راه اندازی شرکتهای مشترک استقبال می کنم و امیدواریم این کار به تسریع در امور تجاری منجر شود.

بصیری گفت: استان قزوین در زمینه محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی می تواند بخش مهمی از نیازهای ریوتف و شهرهای دیگر روسیه را تامین کند.

در ادامه این جلسه تجار قزوین از انبارهای نگهداری میوه و خشکبار در شهر ریوتف روسیه بازدید کردند.