آمل - خبرگزاری مهر: فرماندار آمل، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان نماد خدمت بی منت به مردم و تاریخ سازان انقلاب اسلامی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله اکبرزاده شامگاه جمعه در مراسم نهمین یادواره سرداران و 27 تن از شهدای منطقه چلاو بخش امامزاده عبدالله آمل گفت: دولت هایی که درصدد هستند ارزشهای والای اسلامی و آرمانهای ارزنده انقلاب در جامعه ترویج یابد باید شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه جهاد و شهادت در نظام اسلامی برگرفته از فرهنگ والای قرآنی است و دارای ارزش و قرب نزد خداوند است، افزود: استکبار جهانی درصدد است هر جایی که منافع آن به خطر بیفتد وارد کار شود و با انواع تهدیدها و تحریم ها بتواند خواسته های خود را به دست آورد.

فرماندار آمل ادامه داد: هرگونه تهدید و تحریمی علیه ایران اسلامی بی فایده بوده و این حرکت ها در اراده و ایمان ملت والای ایران تاثیری نخواهد داشت.

اکبرزاده تصریح کرد: ایران اسلامی اکنون به برکت نیروهای مسلح و پشتوانه عظیم مردمی در اوج اقتدار و صلابت است و به حول و قوه الهی مسیر تعالی و تکامل را طی می کند.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امری ضروری و مهم است، یادآور شد: تجربیات و خاطرات دوران دفاع مقدس باید به نسل جوان جامعه انتقال داده شود تا نقشه راهی برای آنان و الگویی ارزنده برای آیندگان باشد.

فرماندارآمل افزود: آنچه می تواند ما را در برابر نقشه ها و برنامه های دشمنان سربلند نگه دارد بصیرت، دشمن شناسی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.

شهرستان آمل با حدود 400 هزار نفر جمعیت بیش از هزار و 28 شهید تقدیم انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی کرده است.