پس از پایان دور مقدماتی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان که از صبح امروز در شهر باکو پایتخت آذربایجان آغاز شده، رضا خدری و مهدی فلاح به فینال راه یافتند و دانیال اکبری هم باید برای کسب مدال برنز به روی تشک برود.

به گزارش  خبرگزاری مهر، در وزن 50 کیلوگرم رضا خدری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل "رامی سیرجا" از فنلاند پیروز شد و در دور سوم هم از سد کشتی‌گیر قرقیز گذشت و به نیمه‌نهایی رسید. خدری برای حضور در دیدار فینال "میرزا بیگ رحمت اف" از ازبکستان را در دو تایم با نتیجه 4 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی برای کسب مدال طلا به مصاف "النور حسن اف" از آذربایجان می رود.

در وزن 69 کیلوگرم مهدی فلاح در دور نخست از سد "تاراس لیوگمیناس" از لیتوانی گذشت و در دور دوم هم مقابل کشتی‌گیر قزاق به برتری رسید و به یک‌چهارم رسید. وی در این مرحله نیز از سد نماینده آذربایجان گذشت و به نیمه‌نهایی راه یافت. فلاح برای حضور در فینال به مصاف "فیلچاکوف" از اوکراین رفت و در دو تایم با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. وی در دیدار فینال به مصاف "منصور گابایف" از روسیه می رود.

دانیال اکبری در وزن 85 کیلوگرم در دور نخست مقابل "ضمیر ماگومدوف" از آذربایجان شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. اکبری در گروه بازنده ها "کاتاویلاکاس" از لیتوانی را مغلوب کرد و در دور بعد هم  "یسبی بیتاف" از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی دیدار رده بندی شد. وی برای کسب مدال برنز به مصاف "ماگومد علی یف" از روسیه می رود. در این وزن کشتی گیران ترکیه و آذربایجان فینالیست شدند.

سیدمیثم رمضانی در وزن 58 کیلوگرم در همان دور نخست مغلوب "کینسینجر" از آلمان شد و با شکست حریفش در مرحله بعد از دور رقابت‌ها کنار رفت. البته در گروه رمضانی کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس هم حضور داشت. دراین وزن کشتی گیران آذربایجان و روسیه فینالیست شدند.

در وزن 42 کیلوگرم عبدالحسین جهانبخشی در دور اول مغلوب "اسلیوا" از لیتوانی شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد حذف شد. در این وزن کشتی گیران گرجستان و اوکراین به دیدار نهایی راه یافتند.

رقابتهای پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان عصر امروز در باکو آذربایجان با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به پایان خواهد رسید.