سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل دخانیات استان کردستان گفت: صعود به قله کازبک گرجستان باعث ترویج بیش از پیش ورزش در جامعه به ویژه در جمع جوانان و نوجوانان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آیینی ظهر شنبه در دیدار با صعود کنندگان کازبک در کشور گرجستان اظهار داشت: ترویج ورزش می تواند سلامت و تندرستی را در جامعه افزایش دهد و این صعود برون مرزی در کردستان زمینه ساز اثبات توانمندی های این استان است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان شرایط جغرافیای مناسب برای رشته کوهنوردی دارد، افزود: انتظار می رود با فتح قله های برون مرزی شاهد کسب افتخارات بیشتری در استان باشیم.

مدیر کل دخانیات استان کردستان بیان کرد: قله کازبک در کشور گرجستان با ارتفاع پنج هزار و 47 متر توسط گروهی 15 نفره از کارکنان دخانیات استان کردستان صورت گرفته است.

آیینی ادامه داد: کوهنوردی ورزشی است مفرح و جذاب که می تواند در جذب جوانان و نوجوانان استان به ورزش موثر باشد و به همین دلیل باید این رشته ورزشی در استان کردستان مورد حمایت جدی تری قرار گیرد.

وی یادآور شد: انتظار می رود دیگر دستگاه های اجرایی در استان در راستای ترویج ورزش و توسعه شاخص های ورزشی گام بردارند.

این مراسم با حضور مدیر کل ورزش و جوانان، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیئت کوهنوری استان کردستان، کارکنان اداره دخانیات و گروه های کوهنوردی برگزار شد.